همشهری آنلاین: آیت‌الله وحید خراسانی در پیامی به همایش یاسین در معرفت قرآنی، تاکید کرد: ارتباط با یاسین اولا ارتباط با حضرت زهرا (س) است و هر کس با مرکز دایره وجود مرتبط باشد با همه وجود در ارتباط است.

آیت الله وحید خراسانی

به گزارش ایکنا، آیت‌الله وحید خراسانی در پیامی به همایش یاسین در معرفت قرآنی، بيان داشت: بدانید توفیق عظیمی نصیب شما شده است که با این سوره مانوس هستید؛ اولا ارتباط با حضرت زهرا (س) است و هر کس با مرکز دایره وجود در ارتباط باشد با همه وجود در ارتباط است ولی ما هنوز پی نبرده‌‎ایم که در مرکز دایره چه کسی حضور دارد.

وی افزود: چیزی که عقل هر حکیمی را مبهوت می‌کند این است که پیامبر و علی و حسنین که سید بهشت هستند وقتی چنین کسانی زیر عبا قرار می‌گیرند یعنی اجتماع این 5 نور پاک در زیر کسا شکل می‌گیرد ام سلمه هم تقاضای حضور می‌خواهد اما خواستش اجابت نمی‌شود که این انحصاری برای این 5 نفر است و برای این 5 نور پاک که آیه تطهیر نازل شده است.

این مفسر قرآن ادامه داده است: این 5 نور پاک و با عظمت وقتی معرفی می‌‎شوند گفته می‌‎شود فاطمه است و پدر فاطمه و پیامبر به عنوان اولین شخص عالم به عنوان پدر و امام علی به عنوان شوهر او و حسنین به عنوان فرزندان او و پسران زهرا معرفی می‌شوند یعنی ایشان مرکز دایره است و هر کس با مرکز این دایره در ارتباط باشد با همه آن مرتبط شده است.

  • تاثیر یاسین در محتضر

وی با اشاره به عظمت سوره یاسین تصریح کرده است: عصاره هر آنچه خدا از ابتدای عالم خلق کرده در سوره یاسین است و به قدری عظمت دارد که برای هر محتضری خوانده شود سکرات موت بر او آسان می‌‎شود و اگر کسی در طول عمر بخواند فقط خدا می‌داند چه می‌شود.

این مرجع تقلید تاکید کرده است: در این سوره بعد از یاسین قسم به نبوت پیامبر خورده است از این رو این سوره قلب قرآن است و وقتی خوانده شود گفته شد آن را به زهرا هدیه کن زیرا وقتی من می‌خوانم یاسین من است اما وقتی به زهرا هدیه شد یاسین زهراست و البته همه آثار ان در دنیا ظاهر نمی‌شود و از اول جان کندن خصوصیات آن ظاهر خواهد شد.

این مفسر آورده است که نزد هر امام و شخص پیامبر برای چنین فردی دفترچه و حسابی مخصوص باز می‌شود و نزد هر امامی برود آبرومند است و به چشم عادی به او نگاه نمی‌کنند به نزد امام حسین، امام رضا و یا حضرت معصومه برود یعنی این فرد برای مادر ما چنین قدمی برداشته است. این‌ها را باید درک کرد ولی ما آنقدر عمر خود را بیهوده صرف کرده‌ایم که اگر در راه آل‌الله صرف شود دیگر این حسرت را نخواهیم خورد.

  • عظمت یاسین

وی تاکید کرد: عظمت سوره یاسین برای همگان آشکار نیست و مرم از عظمت آن غافل هستند و ما به فصل خدا به مدت چهار سال است که به تفسیر این سوره پرداخته‌ایم و تنها توانسته‌ایم تا آیه 6 را تفسیر کنیم؛ این سوره سوره خود پیامبر است که گفته می‌شود نام آن حضرت است و بعد قسم به قرآن و نبوت ایشان یاد کرده است از این رو این سوره قلب قرآن است.

کد خبر 320897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha