همشهری آنلاین: انتشار یک ویدئو از داخل یک کارگاه تحقیقاتیِ داعش در شهر رقه در سوریه از اقدام این گروه تروریستی برای ساخت یک مرکز برای تولید تسلیحاتی با هدف حمله به غرب پرده برداشته است.

Isis workshop in Raqqa making driverless car bomb

 

به گزارش پرس تي وي این ویدئو تروریست‌های گروه داعش را نشان می‌دهد که در این مرکز بر روی ماشین‌های خودکار برای حملات انتحاری و موشک‌های ضد هواپیما کار می‌کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری گاردین، «ارتش آزاد سوریه» این فیلم را در ترکیه از یک عضو داعش کشف و ضبط کرده‌ است.

اعضای گروه داعش و نیروهای گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» می‌گویند متخصصین فنی از سراسر جهان در این مرکز تحقیقاتی در شهر رقه، که در حال حاضر پایگاه اصلی گروه داعش در سوریه محسوب می‌شود، حضور دارند.

این ویدئو که پایگاه خبری اسکای نیوز دست به انتشار آن زده است در واقع مهر تاییدی به حدس و گمان‌‎های مختلف دربارۀ تاسیس یک مرکز تحقیقاتی در مناطق تحت تسلط داعش در سوریه زد.

پس از حملات مرگبار گروه داعش در تاریخ 22 آبان در پاریس، پایتخت فرانسه که 130 کشته برجای گذاشت، اعضای این گروه تروریستی و تکفیری تاکید کردند که حملات خود را در اروپا ادامه خواهند داد. در طی ماه‌های گذشته کشورهای مختلف اروپایی بارها شاهد هشدار امنیتی و نگرانی از وقوع حملات مشابه پاریس بودند.

  • تلاش تروریست‌های داعش برای ساخت خودروهای هوشمند برای استفاده در حملات انتحاری

تصاویر ویدئویی از کارگاه داعش، بیان‌گر این نیست که اعضای این گروه قطعاً موفق به تولید تسلیحات پیشرفته‌ای مانند موشک‌های ضدهواپیما شده‌اند، اما جاه‌طلبی‌های تکنولوژیکی گروهی را به تصویر می‌کشد که پیشتر تنها با استفاده از بمب‌های دست‌ساز و یا کمربندهای انفجاری در عراق و سوریه فعالیت می‌کرد.

دسترسی داعش و یا هر گروه تروریستی دیگری به موشک‌های زمین به هوا بدترین سناریوی ممکن را برای مقامات غربی و منطقه‌ای رقم خواهد زد.

این ویدئوی هشت ساعته اعضای داعش را در حال کار بر روی یک ماشین هوشمند نشان می‌دهد. تروریست‌ها در بخش دیگری از ویدئو در حال فعالیت بر روی یک مانکن هستند تا آن را به نحوی آماده کنند که هنگام عبور از اسکنرهای امنیتی دمای طبیعی بدن یک انسان را به نمایش بگذارد.

به گزارش گاردین، ترکیه از حدود 18 ماه پیش تا کنون مجرای اصلی ورود متخصصین و تکنسین‌های گروه داعش به سوریه بوده است و هنوز نیز راه اصلی خروج تروریست‌ها از این کشور است.

کد خبر 320832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha