همشهری آنلاین: سرهنگ جانباز سید مرتضی صفوی برادر دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا دار فانی را وداع گفت.

سید مرتضی صفوی

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی دفتر دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ، سرهنگ حاج سید مرتضی صفوی اخوی سرلشکر پاسدار دکتر صفوی ، سحرگاه دوشنبه 14 دی ماه سال 1394 در بیمارستان الزهراء(س) اصفهان به دیار باقی شتافت.

مطابق این گزارش مراسم تشیع و تدفین روز چهارشنبه 94/10/16 ساعت 9 صبح از گلستان شهداء (مزار شهید محسن صفوی) آغاز می‌گردد و پیکر آن مرحوم پس از انتقال به باغ رضوان در قطعه جانبازان دفن خواهد شد و مراسم ختم ایشان روز پنجشنبه 94/10/17 از ساعت9 الی 11 در مسجد سید اصفهان برگزار می‌شود.

گفتنی است ،مراسم ترحیم آن مرحوم در تهران روز شنبه 94/10/19 ساعت 15 الی 16:30در مسجد نور واقع در میدان جهاد (فاطمی) برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است مرحوم سرهنگ جانباز "حاج سید مرتضی صفوی "، بازنشسته نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افسری مومن، شجاع و خردمند بود که در سال 1324 شمسی در روستای همام بخش باغ‌بهادران اصفهان به دنیا آمد.

وی تحصیلات دبیرستانی را در اصفهان به اتمام رساند و به استخدام ارتش درآمد. او قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تیپ زرهی همدان تابع لشکر 16 زرهی قزوین به اتفاق دوستان مومن خود در ارتباط با روحانیت مبارز فعالیت می‌کرد.

مرحوم حاج سید مرتضی صفوی در فعالیت‌های مخفیانه علیه رژیم ستمشاهی با برادران خود (شهید سید محسن، سید رحیم، سید میثم، سید سلمان و سید مصطفی صفوی) همکاری می‌کرد.

وی با پیروزی انقلاب اسلامی در تشکیل کمیته انقلاب اسلامی همدان و کمیته‌ای در تیپ زرهی با سایر نیروهای مومن و انقلابی نیروی زمینی ارتش همکاری می کرد. در جنگ کردستان در فروردین ماه سال 59 به اتفاق امیر شهید صیاد شیرازی و امیر سید حسام هاشمی و برادر خود سیدرحیم صفوی برای آزادسازی سنندج به صورت داوطلبانه به همراه حدود 200 نفر از پاسداران و بسیجیان سپاه استان اصفهان به کردستان شتافت. او گردان ضربت سپاه پاسداران اصفهان را به اتفاق شهید حسین خرازی سامان داد و فرماندهی کرد و در آزادسازی شهرهای کردستان از جمله مریوان فداکاری های زیادی داشت و در آنجا به شدت مجروح و جانباز شد.

با شروع جنگ تحمیلی در یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در جبهه های غرب و جنوب در عملیات‌های مختلف شرکت کرد.

حاج سید مرتضی صفوی پس از خاتمه جنگ به صنایع دفاع اصفهان منتقل گردید و در سال 1374به افتخار بازنشستگی نایل آمد.

مرحوم سرهنگ حاج سید مرتضی صفوی از نظر اندیشه و تفکر، فردی مومن و وفادار به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظلّه العالی) بود. در اخلاق و رفتار و خدمت به نظام مقدس و مردم محروم تلاش وافری کرد. ایشان از اوایل تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان اصفهان در آموزش پاسداران و بسیجیان همکاری نزدیکی داشت . پاسداران قدیمی اصفهان خصوصا در جنگ کردستان شاهد مجاهدت های ایشان در عملیاتها بودند . و در سالهای دفاع مقدس در جهبه های نور علیه ظلمت جنوب و غرب حضور فداکارانه داشته اند.

از درگاه خداوند منان علو درجات و هم نشینی با اجداد طاهرینش را مسئلت داریم.

کد خبر 320473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha