مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

سعید مارکلائی: اگرچه ارائه خدمات سلامت به‌عهده متولیان این حوزه است اما تسهیل‌گری و هوشمندسازی و ارائه راهکارهای جامع و یکپارچه برای اینگونه خدمات از وظایف شرکت‌ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات است.

در بيمارستان هوشمند، تمام فعاليت‌ها با استفاده از ابزارهاي تكنولوژي مدرن و پيشرفته انجام مي‌شود تا بهبود مستمر رخ دهد و از اين طريق شاهد افزايش رضايت عمومي مردم از عملكرد بيمارستان‌ها خواهيم بود. وقتي اين راهكار پياده‌سازي شود، جريان شفاف و دقيق اطلاعاتي در تمام زمينه‌هاي كلينيكي، مديريتي، مالي و اقتصادي، پشتيباني و لجستيك به‌وجود آمده و زمينه بهبود مستمر فرايندها و افزايش كيفيت خدمات فراهم مي‌شود. دسترسي به اطلاعات دقيق، درست و به روز باعث مي‌شود تا تصميمات بهينه اتخاذ شود و از خطاها جلوگيري شود.

در اين راهكار براي هر فرد، يك پرونده هوشمند پزشكي تشكيل مي‌شود و تمام خدمات ارائه شده در هر يك از بخش‌ها، در آن ثبت، ذخيره و به‌روزآوري مي‌شود و به‌عبارتي، اطلاعات بيماران در بخش‌هاي مختلف بيمارستان به‌صورت جداگانه نگهداري نشده و اين اطلاعات در ساير مراكز خدمات سلامت و ديگر بيمارستان‌ها نيز با توجه به پروتكل‌هاي وزارت بهداشت، قابل دسترسي است. نظر وزارت بهداشت درباره بيمارستان هوشمند مساعد است. براساس توافقنامه بين شركت «آواي فناوري اطلاعات سلامت» به‌عنوان بازوي وزارت بهداشت با شركت «فناپ»، اين دو شركت متعهد شدند كه به 20هزار تخت بيمارستاني خدمات بدهند و راهكار بيمارستان هوشمند را پياده‌سازي‌ كنند. بيمارستان شريعتي به‌عنوان پايلوت مطالعه فرايندها براي معماري اين طرح انتخاب شده است. اين بيمارستان بيش از 600تخت بيمارستاني دارد.

کد خبر 320348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha