رئیس‌جمهوری، صبح یکشنبه اول مهر همراه با هیأت عالی رتبه برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد عازم نیویورک می‌شود.

محمود احمدی نژاد در سفر خود به نیویورک، علاوه بر سخنرانی در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با تنی چند از رؤسای جمهور دیگر کشورها نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین رئیس‌جمهوری در این سفر با ایرانیان مقیم آمریکا دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت. 

شصت و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سوم تا یازدهم مهر ماه در نیویورک برگزار می‌شود.

پیش پرواز متکی

منوچهر متکی وزیر امور خارجه هم صبح جمعه برای حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راس هیأتی عازم نیویورک شد.

به گزارش اداره کل اخبار و اطلاعات وزارت خارجه، متکی امروز در نشستی که از سوی سازمان ملل و دولت عراق به منظور بررسی آخرین تحولات و اوضاع جاری عراق برگزار می‌شود، ‌شرکت کرده و طی یک سخنرانی مواضع کشورمان را مطرح خواهد کرد.

متکی در جریان سفر به نیویورک، با وزرای خارجه دیگر کشورها نیز دیدار می‌کند که از این جمله می‌توان به اورزولا پلاسنیک وزیر خارجه اتریش که قرار است در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کند.

آمریکا، باز روادید نداد

از سوی دیگر، دولت آمریکا با صدور روادید علیرضا معیری سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس دوره‌ای نمایندگان کشورهای گروه  ۱۵در ژنو مخالفت کرد.

وزارت خارجه با صدور بیانیه‌ای این اقدام آمریکا را مغرضانه و موجب تأسف جامعه بین‌المللی دانسته و خواستار یافتن راه‌حلی برای این تنگ‌نظری آمریکا شد.

کد خبر 32034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز