همشهری آنلاین: چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات صبح شنبه ۱۲دی ماه در محل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران برگزار شد.

چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات

به گزارش همشهري‌آنلاين، این نشست با حضور ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان و رئیس چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، علی آذرکار، عضو هیات مدیره سازمان و رئیس دبیرخانه همایش، اصغررضانژاد، دبیر سازمان و الهه نجفی، دبیر کمیته علمی همایش و خبرنگاران رسانه‌های تخصصی فناوری اطلاعات و حوزه اقتصاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به برگزاری سه دوره اخیر همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات و برگزاری همایش چهارم گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران طی سه سال گذشته با هدفارتقاءسطح آگاهی مدیران دولتی وخصوصی با مفاهیم مدیریت IT، سلسله همایش های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را برگزار کرده است و امسال چهارمین دوره همایش را روزهای 14 و 15دی ماه با موضوع سازوکارهای سنجش،پایش وکنترل درحوزه راهبری ومدیریت فناوری اطلاعات برگزار می‌کند.

سعادت با تشریح موضوع اصلی همایش چهارم راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات گفت: موضوع مدیریت فناوری اطلاعات و به خدمت گرفتن آن در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، محور کلی همایش طی سه دوره اخیر بوده اما امسال بربحث سنجش و کنترل فناوری اطلاعات در حوزه مدیریت و راهبری IT تمرکز فراوانی شده و مقالات مفصلی طی دو روز برگزاری همایش با این محور ارائه خواهد شد.
رئیس چهارمین دوره همایش راهبری ومدیریت فناوری اطلاعات تاکیدکرد: به دلیل ضرورت آشنایی تمام نهادهاوسازمانهای دولتی وخصوصی بابحث مدیریت فناوری اطلاعات،مخاطبان این همایش همه مدیران بخش خصوصی،دول توصاحبان صنایع وبانکهاهستند.

علی آذرکار، مسئول کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به عنوان رئیس دبیرخانه برگزاری چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در این نشست به تشریح اهداف سازمان در برگزاری همایش پرداخت و گفت: تلاش سازمان در برگزاری دوره های مختلف همایش این بوده که از چشم انداز کاربردی و تجربی به مقوله مدیریت فناوری اطلاعات بپردازد؛ چراکه مخاطبان ما از قشری هستند که با موضوعات کاربردی بیشتر سروکار دارند.

آذرکار در این رابطه ادامه داد:امسال نمونه های موفق مدیریت کاربردی فناوری اطلاعات متمرکز بر بحث سنجش و پایش فاوا درنهادها و سازمان‌های مختلف طی دو روزهمایش با حضور کارشناسان و صاحب نظران ارائه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دبیرخانه چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با اشاره به استقبال مثبت از برگزاری این همایش گفت: حجم مقالات ومحتوای فزاینده این همایش در زمینه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات باعث شد برخلاف سال های قبل که همایش در یک روز برگزار شد،امسال طی دو روز برگزار شود.

آذرکار درخصوص هدف سازمان ازبرگزاری این همایش ادامه داد:هدف نهایی سازمان از برگزاری این همایش، توسعه فضای کسب و کاردرحوزه مشاوره و مدیریت فناوری اطلاعات است؛امیدواریم با تجارب مطرح شده در این همایش و برگزاری نمایشگاه جانبی آن،بتوانیم به توسعه فعالیت در این فضا کمک کنیم.

او با اشاره به همکاری انجمن انفورماتیک ایران و سازمان در برگزاری چهارمین دوره همایش گفت: امسال سازمان با همکاری انجمن انفورماتیک ایران این همایش را برگزار می کند تا تجارب کاربردی حوزه مدیریت وراهبری فناوری اطلاعات به نظریه های دانشگاهی این حوزه پیوند بخورد.

  • ارائه طرح جایزه ارتقای ظرفیت کارفرمایی

رئیس دبیرخانه چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات دربخش دیگری از صحبت هایش به موضوع مشکلات بخش خصوصی در زمینه ناآشنایی کارفرمایان با تعریف و هدایت پروژه های IT اشاره کرد و گفت: با توجه به این مشکل، دبیرخانه دائمی همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات موضوع طرح "جایزه ارتقای ظرفیت کارفرمایی" را مطرح کرده است. این طرح به منظورارتقاظرفیت کارفرمایی دربرون‏سپاری پروژه‏‌های فناوری اطلاعات،طراحی شده است.

به گفته آذرکار، ازطریق فرآیندارزیابی سالانه مرتبط با این جایزه، سازمان‏‌هاوبنگاه‏‌هابامدل‏بلوغ فرآیندی تامین خدمات ومحصولات فناوری اطلاعات آشنا می شوند و می توانند معیارهایی را برای ارزیابی ظرفیت کارفرمایی ایجاد کنند.
آذرکار دراین رابطه ادامه داد: دبیرخانه طرح جایزه ارتقای ظرفیت کارفرمایی،همچنین به منظورترویج این مدل‏‌هابه عنوان بازوی مشورتی سازمان‏‌هاایفای نقش خواهدکرد.

  • برگزاری نشست تخصصی مشاوره مدیریت IT

در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، الهه نجفی، دبیر کمیته علمی چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات درخصوص ارائه تجربیات موفق حوزه مدیریت فناوری اطلاعات در این همایش گفت: امسال تجارب کاربردی و موفق نهادها و شرکت هایی همچون سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و اصفهان، وزارتاموراقتصادودارایی ، سازمان تامین اجتماعی و شرکت هایی همچون فناپ و کاشف معرفی و ارائه خواهد شد.

نجفی همچنین با اشاره به اتفاق جدید این همایش گفت:امسال برای نخستین بار در همایش، نشست تخصصی مشاوره مدیریت فناوری اطلاعات، چالش ها و راهکارهای آن با حضور مدیران و اساتید دولتی و خصوصی از حوزه مختلف همچون سازمان امور مالیاتی، سازمان مدیریت صنعتی ایران، سازمان نظام صنفی رایانه ای، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان شرکت های مشاوره حوزه IT برگزار می شود و موضوع ارتقاء کارفرمایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر کمیته علمی چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات درخصوص حضور و سخنرانی یکی از چهره های بین المللی حوزه مشاوره و مدیریت فناوری اطلاعات در همایش خبر داد و گفت: امسال آقای ادوارد کاربات، مشاور یکی از 5شرکت برتر تولیدکننده برندهای مدیریت خدمات فاوا در جهان از کشور آفریقای جنوبیدراین همایش به معرفی و ارائه جدیدترین راه کارهای مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات در جهان می پردازند.همایش از این طریق به دنبال اشتراک گذاری تجارب داخلی و خارجی میان مدیران و مشاوران حوزه مدیریت فناوری اطلاعات است.

کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با همکاری انجمن انفورماتیک ایران، چهارمین دوره همایش راهبری ومدیریت فناوری اطلاعات در روزهای دوشنبه 14 و سه‌شنبه 15 دیماه 1394 از ساعت 8 الی 16 در مرکز مطالعات و بهره‌وری منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌کند.

کد خبر 320202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha