جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

گروه سلامت: رئیس واحد فراهم‌وری اعضای پیوندی دانشگاه شهید بهشتی با اعلام خبر برپایی غرفه اهدای عضو واقع در طبقه اول تالار وزارت کشور و همزمان با جشن رمضان، ازآمادگی صدور کارت اهدای عضو در محل غرفه برای داوطلبان به عنوان گامی مثبت در اهدای زندگی به نیازمندان یاد می‌کند.

ویبه خبرنگار همشهری می گوید:بیستمین پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشوری در روزهای گذشته، سبب شده است تا ایران از نظرموفقیت در پیوند ریه هم پای کشورهای پیشرفته ای نظیرکانادا قرارگیرد.

کتایون نجفی زاده، با اعلام این خبرمی افزاید:ایران پس از گذشت 6 سال از انجام اولین پیوند ریه توانسته است به موفقیتی نظیرکشورهایی مثل کانادا که در سال1983 اولین پیوند ریه در مرکز تورنتو را در کارنامه خود دارد ،برسد و با ثبت بیستمین مورد از پیوند موفق ریه می تواند ادعا کندکه جایگاه این پیوند را در کشور به سطح جهانی رسانده است.

وی در ادامه و با اشاره به آمار های رو به رشد پیوند در سال‌های اخیر، می گوید:با وجود اینکه آماردهنده عضو در کشور ما بالا نیست اما آمار موفقی را از نظرپیوند های انجام شده داریم که این خود می تواند عاملی برای ترغیب افراد به اهدای عضو باشد.

وی در ادامه از سایتی که برای همین منظوردر نظرگرفته شده یاد کرده و افزود :علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا تکمیلی تر،می توانند به سایت این مرکز به آدرسwww.iran-ehda.com مراجعه کنند.

کد خبر 32018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز