همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع ۹۵ از تهران در ۲۱ مرداد ۹۵ به مدینه منوره خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، سعيد اوحدي در نشست خبري، با اعلام اين خبر گفت: ثبت‌نام اينترنتي از زائران در كاروان‌هاي استان‌هاي تهران، البرز، قم و قزوين روز 23 بهمن ماه و بقيه استان‌ها در روزهاي 24 و 25 بهمن ماه 94 در سامانه حج و زيارت انجام خواهد شد.

رديف

موضوع

زمان / آمار

1

زمان ثبت‌نام اينترنتي زائران در كاروان‌هاي استان‌هاي تهران، البرز، قم و قزوين

23 بهمن ماه 94

2

زمان ثبت‌نام اينترنتي زائران در كاروان‌هاي ساير استان‌ها

24 و 25 بهمن ماه 94

3

زمان انتشار فراخوان ثبت‌نام و اعلام گروه‌هاي قيمتي

17 و 18 بهمن ماه 94

4

تعداد كاروان‌هاي زائران ايراني در حج تمتع 95

450 كاروان

5

تعداد ايستگاه‌هاي پروازي حج تمتع 95

20 ايستگاه پروازي

6

درصد اعزام مدينه قبل زائران حج تمتع 95

60 درصد زائران

7

تاريخ اعزام عوامل حج سال 95

17 مرداد ماه

8 اعزام نخستين گروه زائران حج تمتع 95 21 مرداد ماه

وي از انتشار اطلاعيه‌هاي تكميلي در خصوص فراخوان ثبت‌نام و اعلام گروه‌هاي قيمتي در روزهاي 17 و 18 بهمن ماه خبر داد و افزود: امسال 450 كاروان از طريق 20 ايستگاه پروازي به عربستان اعزام خواهند شد كه 60 درصد مدينه قبل و 40 درصد مدينه بعد خواهند بود.

اوحدي با اشاره به اينكه تاريخ پرواز عوامل حج سال آينده 17 مرداد ماه خواهد بود، اضافه كرد: تا اين لحظه سهميه حج تمتع 95 نسبت به امسال تغييري نكرده است ولي در صورتي كه در ملاقات آينده با وزير حج عربستان افزايشي در سهيمه صورت گيرد اعلام عمومي خواهد شد.

كليه دارندگان قبض وديعه‌گذاري علي‌الحساب حج تمتع تا ۲۰ خرداد ۱۳۸۵، مي‌توانند براي ثبت‌نام در كاروان‌ها اقدام كنند.

رئيس سازمان حج و زيارت در بخش ديگري از اين مصاحبه با اشاره به اينكه تا كنون تنها پيكر سه نفر از جان‌باختگان فاجعه منا شناسايي نشده و مفقود هستند، اظهار داشت: از 79 پيكري كه در عربستان دفن شدند 37 خانواده خواستار بازگرداندن پيكر جان‌باختگان خود هستند كه تا امروز پنج پيكر به ايران منتقل و 13 پيكر ديگر كه نبش قبر شدند سه‌شنبه همين هفته به كشور بازگردانده مي‌شوند و تشريفات قانوني براي انتقال بقيه پيكرها طي هفته‌هاي آينده پيگيري مي‌شود.

اوحدي با اشاره به اينكه در ايام اربعين حسيني امسال يك ميليون و 750 هزار نفر به زيارت عتبات عاليات مشرف شدند، اظهار داشت: در اربعين امسال بزرگترين حماسه در طول تاريخ زيارت در كشور رقم خورد.

وي از افزايش 10 درصدي در اعزام به عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس تصميمات اتخاذ شده براي اربعين سال آينده، اعزام به صورت كارواني خواهد بود.

رئيس سازمان حج و زيارت افزود: ثبت‌نام از زئران عتبات عاليات براي ايام نوروز نيز اواسط بهمن ماه انجام و اعزام كاروان‌ها از ٢٣ اسفند ماه شروع خواهد شد.

وي همچنين به مذاكرات خود با مسئولان سوري در خصوص از سر گيري سفرهاي زيارتي به اين كشور اشاره كرد و گفت: در صورت تامين امنيت و اعلام موافقت دستگاه‌هاي مسئول، اين اقدام صورت خواهد گرفت و به نظر مي‌رسد تعطيلات نوروزي زمان خوبي براي آغاز اين سفر باشد.

کد خبر 320167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha