سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

پیمانکار شرکت که مدیرعامل را قربانی یک تسویه حساب کرده بود، از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری پای میزمحاکمه رفت و در پایان با نظر قضات، از زندان آزاد شد.

دادگاه

اين حادثه 28آبان‌ماه سال 86رخ داد. آن روز مأموران پليس در جريان يك جنايت در شركت خصوصي قرار گرفتند و راهي آنجا شدند. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه قرباني مديرعامل شركت بوده كه با ضربه‌هاي چاقو به قتل رسيده بود. عامل جنايت كسي جز مهندس پيمانكار شركت نبود كه كنار جسد نشسته بود. او چاقوي خون آلود را در دستش گرفته و حسابي شوكه بود كه از سوي پليس دستگير شد. اين مرد در بازجويي‌ها به قتل اعتراف كرد و انگيزه خود را اختلاف مالي دانست.

وي در توضيح ماجرا گفت: مدتي بود از مديرعامل شركت طلب زيادي داشتم. من پيمانكار شركت بودم و بايد حقوق كارگرها را پرداخت مي‌كردم. از آنجايي كه ديگر از اعتراض كارگر‌ها خسته شده بودم، حقوق آنها را از جيب خودم پرداخت كردم. اما بعد از آن هم باز مديرعامل شركت پول مرا نداد. 100ميليون تومان هم كم پولي نبود كه بتوانم به راحتي از آن بگذرم براي همين روز حادثه به سراغ اين مرد رفتم و با خودم گفتم هرطور شده اين‌بار پولم را پس مي‌گيرم. حتي يك چاقو هم با خودم بردم تا اگر لازم شد مديرعامل را با آن تهديد كنم. اما وقتي پيش اين مرد رفتم و باز هم بهانه آورد، به‌شدت عصباني شدم و به‌هم ريختم. با هم مشاجره كرديم و بعد از آن درحالي‌كه از شدت عصبانيت كنترلم را از دست داده بودم، با چاقو او را به قتل رساندم.

اين مرد جنايتكار پس از اقرار به قتل در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد و با شكايت اولياي دم، قضات دادگاه وي را به قصاص محكوم كردند. حكم به تأييد قضات شعبه 27ديوان عالي كشور رسيد و به اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد تا مقدمات اجراي آن فراهم شود. درشرايطي كه روز قصاص فرا رسيده و متهم پاي چوبه دار رفته بود، در آنجا توانست از اولياي دم مهلت بگيرد. پس از آن متهم با درخواست ديه بخشيده شد و از مجازات قصاص رهايي يافت.

بدين‌ترتيب با رضايت خانواده مقتول، متهم از چوبه دار فاصله گرفت و روز دوشنبه از لحاظ جنبه عمومي جرم در شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد. وي با ابراز پشيماني از قتلي كه مرتكب شده به قضات گفت: من اصلا قصد قتل نداشتم و حالا با اينكه 8سال از حادثه گذشته اما به‌شدت پشيمانم و از خانواده مقتول حلاليت مي‌طلبم.در پايان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به اينكه وي 8سال در زندان بوده، ‌حكم آزادي متهم را صادر كردند.

کد خبر 319837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha