همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: زمین‌های کشاورزی و حاشیه‌های رودخانه و دریا در جوار محل دفع پسماند شهر گناوه انباشته از زباله شده و به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل شده است.

زمین‌های کشاورزی گناوه انباشته از زباله

به گزارش ايرنا، محمد تولیده روز شنبه گفت: محل معدن زباله‌های شهر گناوه با توجه به روباز بودن آن به یک مشکل زیست محیطی حاد تبدیل شده و در هر بارندگی مقدار زیادی از آن به اراضی سرازیر می‌شود.

وی گفت: با توجه به این که هم اکنون بیش از 100 سرویس زباله در مسیر جاده دسترسی ریخته شده است و وضعیت اسف‌باری بوجود آورده دیگر به هیچ وجه اجازه تخلیه تا زمانی که ساماندهی نشده است، نمی‌دهیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه بیان کرد: بارها نسبت به وضعیت بحرانی محل معدن زباله شهر و ساماندهی کردن آن هشدارهای لازم داده شده و باید هرچه زودتر این وضعیت برای همیشه برطرف شود.

مدیر امور شهری شهرداری بندر گناوه گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر دسترسی کامیون‌های حمل زباله به معدن دفع پسماندهای این شهر را ناممکن کرد و زباله‌ها در مکان دیگری دپوی موقت شده است اما زباله‌های ریخته شده در مسیر جاده دسترسی معدن مربوط به شهرداری نیست و از روستاهای همجوار است.

حیدر حیدریه افزود: خودروهای شهرداری دارای علامت هستند و در صورتی که مرتکب تخلیه زباله در مسیر جاده دسترسی شده باشند با آنان برخورد می‌شود.

وی گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری دستگاه‌هایی که لودر در اختیار دارند بتوانیم در اسرع وقت زباله‌های موجود در محل دفع پسماند را که مربوط به سالیان گذشته است، سروسامان دهیم.

حیدریه افزود: ساماندهی محل دفع پسماند شهر گناوه نیاز به همکاری همه اعضای کمیته پسماند این شهرستان دارد که انتظار است هر چه سریع‌تر شهرداری را در اجرای آن یاری کنند.

وی بیان کرد: به تملک در آوردن اراضی محل معدن زباله شهر نیز در دست پیگیری است.

شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

کد خبر 319508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha