همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری زباله‌های تولیدی در کلانشهر تهران هزینه می‌شود.

هزینه روزانه جمع‌آوری زباله‌های شهر تهران بیش از ۱۰ میلیارد ریال است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح جشنواره روز بدون زباله در جمع خبرنگاران گفت: بر همین اساس شهرداری تهران سالانه چهار هزار و 800 میلیارد ریال برای جمع‌آوری و تفکیک زباله‌ها هزینه می‌کند.

وی اظهار کرد: به طور قطع با اطلاع‌رسانی و انجام فعالیت‌های آموزشی مناسب و مستمر در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، می‌توان بخش قابل توجهی از این مبالغ را صرفه‌جویی و در راستای توسعه و عمران شهر هزینه کرد.‌

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که باید مردم را تشویق به پرداخت عوارض جمع‌آوری زباله کنیم اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران مصوبه‌ای را با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصویب کرده که بر اساس آن حداقل 10 درصد از درآمد عوارض پسماندها، صرف مباحث آموزشی و فرهنگ‌سازی شود.

روزانه حدود هفت هزار و 500 تن زباله در کلانشهر تهران تولید می‌شود.

جشنواره روز بدون زباله صبح امروز در قالب غرفه‌هایی از دستاوردهای شهروندان در خصوص تبدیل زباله به کالاهای مصرفی، آغاز به کار کرد.

این جشنواره تا هشتم بهمن ماه از ساعت 9 تا 18 عصر در مرکز آموزش تخصصی و نمایشگاه دائمی سازمان مدیریت پسماند واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان بهنام، خیابان مقداد، پلاک 39 برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است. 

کد خبر 322662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha