همشهری آنلاین: سیزدهمین شماره ماهنامه دنیای قلم، با موضوع جوان منتشر شد. در این شماره مفهوم جوانی، نیازها و مسائل جوانان کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

سیزدهمین شماره ماهنامه دنیای قلم

در این شماره آثار و گفتاری از محمدرضا رستمی (معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان)، دکتر یعقوب آژند (استاد دانشگاه تهران و یکی از ده دانشمند برتر جهان اسلام)، محمدحسن شهسواری (رمان‌نویس)، علی ملاقلی‌پور (کارگردان)، محمد قانع‌فرد (رییس خانه فیلم داستانی اوج)، امیرحسین اخوان (نقاش) و... منتشر شده است.

در بخش گالری، که بخش ثابت نشریه دنیای قلم است، آثار نقاشی امیرحسین اخوان، نقاش جوانی که در آمریکا تحصیل کرده و به‌تازگی به ایران بازگشته، به چاپ رسیده است.

محمدرضا رستمی شیوه تصمیم‌گیری درمورد جوانان را مورد نقد قرار می‌دهد. دکتر یعقوب آژند از اهمیت شناخت و مطالعه تاریخ می‌گوید. محمدحسن شهسواری چگونگی ورود جوانان به دنیای نویسندگی را شرح می‌دهد و علی ملاقلی‌پور مشکلات قشر جوان در سینمای ایران را بازگو می‌کند.

همچنین بخش «چهره‌ها»ی شماره جدید دنیای قلم، به محمد بلوری (پدر حادثه‌نویسی مطبوعات ایران) اختصاص یافته است؛ گفت‌وگویی با او در خصوص آغاز حادثه‌نویسی و پیآمدها و میزان اثرگذاری آن بر جامعه صورت گرفته است.

علاوه‌بر پرداختن به زندگینامه او، افرادی از جمله فریدون صدیقی (روزنامه‌نگار) و مسعود ابراهیمی (روزنامه‌نگار) درباره وی نوشته‌اند.

ماهنامه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی دنیای قلم از خردادماه 1393 به مدیرمسئولی عذرا فراهانی و سردبیری مهدی شفیعی با رویکرد میان‌رشته‌ای فعالیت خود را آغاز کرده ‌است. این ماهنامه هنرمندان، دانشجویان، جوانان و علاقه‌مندان به حوزه‌های فرهنگ، هنر، سیاست و اقتصاد را مخاطب قرار می‌دهد.

سیزدهمین شماره دنیای قلم با 96 صفحه رنگی، به قیمت 5000 تومان منتشر شده ‌است. برای تهیه این نشریه می‌توانید به دکه‌های مطبوعاتی مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 66490578-021 تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 319226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha