پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

رییس‌جمهور صبح امروز در ورزشگاه تختی ارومیه تاکید کرد که تمام مشکلات بشر ناشی از این است که عده‌ای زورگو و غاصب امور را در دست گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این افراد شعارهای متعددی مانند آزادی گردش اطلاعات و آزادی بیان را می‌دهند و دائما از دموکراسی و حقوق بشر شعار سر می‌دهند ولی در عمل این‌گونه نیستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به ارومیه، محمود احمدی‌نژاد گفت: ما به آنها که مدعی طرفداری اطلاع رسانی آزاد و شفاف هستند پیشنهاد دادیم که بیاییم در مورد مسائل جهان مناظره کنیم تا همه جهان صحبت‌های ما را بشنوند و خود در مورد حقانیت دیدگاه‌ها قضاوت کنند ولی آنها این پیشنهاد را قبول نکرده و از آن فرار می‌کنند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که آنها از این‌که ملت‌ها به حقیقت وجودی آنها پی ببرد، می‌ترسند، اظهار داشت: آنها برای شعور ملت‌ها ارزشی قائل نیستند.

وی خطاب به این کشورها گفت: مگر شما نمی‌گویید که افکار عمومی جهان آزاد هستند و باید خود انتخاب کنند پس چرا وقتی پیشنهاد مناظره می‌دهیم با آن مخالفت می‌کنید؟ ما در این مناظره تصمیم داشتیم که درباره‌ی مشکلات جهان و راه‌های برون‌رفت از آن بدون سانسور و محدودیت صحبت کنیم تا همه ملت‌ها حرف‌های ما را بشنوند و در مورد آن قضاوت کنند اما شما این پیشنهاد انقلابی و مردمی را رد کرده و مخالفت کردید.

احمدی‌نژاد افزود: شما می‌ترسید که با این مناظره حقیقت وجودی‌تان برای ملت‌ها آشکار شود و ملت‌ها بفهمند که شما چگونه برای پیشبرد منافع خود به جنگ و جنایت متوسل شده اید.

رییس جمهور گفت: من خطاب به این کشورها می‌گویم که فرار شما هیچ فایده‌ای ندارد؛ امروز ملت‌های عالم هوشیار و بیدار هستند و بدانید که ملت‌ها با آگاهی از رفتار شما به شدت متنفر هستند. شما در همه جا سعی کردید که رفتار استثماری خود را با زور پیش ببرید.

در این لحظه جمعیت حاضر در ورزشگاه تختی ارومیه شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر داد.

به گزارش ایسنا، احمدی نژاد در ادامه درباره‌ی اهمیت ساختن ایران اسلامی و همچنین مسائل جهانی سخن گفت و با ابراز اینکه بسیار خوشحال است که در جمع مردم شهیدپرور و غیور آذربایجان غربی حضور دارد، گفت: مردم این استان رشادت‌های زیادی از خود نشان داده‌اند.

رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری سال 85 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال پیامبر اعظم (ص) گفت: انسان‌های مومن همواره به صلح، خدمت و عدالت می‌اندیشند چرا که خواست خداوند نیز این چنین است.

وی با بیان این که انسان‌های مومن خواهان پیشرفت، رفاه و آسایش برای همه ملت‌ها هستند زیرا خداوند این را می‌خواهد، گفت: متاسفانه امروزه بشریت از مشکلاتی چون ظلم، جنگ، فساد و چپاول رنج می‌برد؛ تمام مشکلات بشر امروز وجود برخی از قدرت‌ها هستند که خدا را اطاعت نمی‌کنند و تابع شیطان هستند.

رییس‌جمهور با تاکید بر این که هر جا مشکل و فسادی وجود دارد ناشی از این امر است، گفت: کشورهای چپاول‌گر می‌خواهند تمام ثروت علوم و فنون و امکانات را در اختیار خود داشته باشند آنها با پیشرفت دیگر ملت‌ها مخالف هستند.

وی گفت: این کشورها مدعی آزادی و طرفداری از آزادی هستند ولی می‌بینید که در عمل از حکومت‌های دیکتاتور دفاع می‌کنند. آنها فقط به فکر خود هستند.

رییس‌جمهور اظهار داشت: این کشورها ادعای طرفداری از حقوق کشور را دارند ولی مخوف‌ترین زندان‌ها را برپا می‌کنند؛ آنها برخی از افراد را می‌دزدند و در زندان‌هایشان بدترین شکنجه‌ها را دارند. آنها به سانسور متوسل شده و برای مردم کشور خود محدودیت‌هایی را به وجود می‌آورد. تلفن‌های آنها را شنود می‌کنند. محدودیت به وجود می‌آورند و سانسور می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که اخبار به طور شفاف برای مردمشان منعکس شود.

وی با بیان این که آنها می‌گویند ما طرفدار دموکراسی هستیم و با برگزاری رفراندوم در فلسطین مخالفت می‌کنند، افزود: آنها می‌گویند ما طرفدار صلح و امنیت هستیم ولی وقتی که صهیونیست‌ها به لبنان حمله می‌کنند با آتش‌بس مخالفت می‌کنند؛ آنها با مخالفت خود با آتش‌بس اجازه می‌دهند که کشتار و جنگ ادامه پیدا کند. این کشورها می‌گویند ما اهل گفت‌وگو هستیم ولی وقتی که می‌گویم بیاید در مورد مسائل عالم مناظره کنیم تا ملت‌های عالم سخنان دو طرف را بشنوند و خود قضاوت کنند با این امر مخالفت کرده و از آن فرار می‌کنند.

رییس جمهور خطاب به این کشورها گفت: آیا شما برای شعور ملت‌ها ارزش قائل نیستید؟ مگر شما نمی‌گوید که برای ارزش‌های ملت‌های دنیا ارزش قائلید، ما گفتیم دو طرف بیایند و برای مشکلات جهان و راه‌های برون رفت از آن با هم مناظره کنند. مناظره‌ای بدون سانسور و محدودیت تا همه ملت‌ها حرف‌ها را بشنوند ولی آنها با این پیشنهاد مردمی مخالفت کردند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مردم ما اهل منطق و گفت‌وگو و برپایی عدالت هستند گفت: آنها با مخالفتشان با مناظره نشان دادند که همچنان می‌ترسند که حقیقت وجودیشان برای ملت جهان مشخص شود.

رییس جمهور گفت: ملت ایران در طول تاریخ هیچ گاه به حقوق هیچ ملتی تجاوز نکرده و همگان باید بدانند که ملت ایران ذره‌ای زیر بار ظلم نخواهد رفت. ملت ایران اجازه نمی‌دهد که کشوری، حقوق ایران را ضایع کند.

در این لحظه، جمعیت جمعیت حاضر در ورزشگاه شهید شیرودی شعار داد: «انرژی هسته‌یی حق مسلم ماست».

رییس‌جمهور گفت: وقتی که خبرنگار آمریکایی از من پرسید که به نظر شما ریشه مشکلات کجاست؟ من گفتم ریشه مشکلات همین کشورهای زورگو هستند که آمریکا در راس آنهاست؛ این کشورها می‌خواهند مشکلات جهان را با زورگویی به پایان برسانند ما به آنها می‌گوییم که ریشه ظلم از بین رفته و دوره‌ی نظامی‌گری به پایان رسیده است.

وی افزود: یکی از دلایل این که سران آمریکا مناظره را قبول نکرده‌اند این است که آنها از منطق فاصله گرفته‌اند و فکر می‌کنند که با زور می‌توان مشکلات را میان برد ولی آنها نمی‌دانند که زمان زورگویی به پایان رسیده است.

رییس‌جمهور گفت: آنها باید بدانند که امواج خروشان ملت ایران جغرافیای عالم را در نوردیده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره‌ی ساخت ایران اسلامی اظهار داشت: برخی از کشورها می‌خواهند از ساخت ایران ما جلوگیری کنند؛ آنها با ساختن ایران مخالف هستند؛ آنها در این راستا 25 سال کشور ما را در تحریم اقتصادی قرار داده‌اند.

رییس‌جمهور گفت: آنها باید بدانند که جوانان ما دارای استعدادهای بسیار زیادی هستند و بدون آنها و دست خالی هم در راه پیشرفت ایران می‌توانند پیش بروند؛ آنها دیدند که چگونه جوانان ما بدون وابستگی به آنها توانستند به قله‌های رفیع انرژی هسته‌یی دست یابند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساختن ایران اسلامی نیازمند همدلی و وحدت است، گفت: بسیاری از دشمنان سعی می‌کنند که با توسل به راه‌های گوناگون به صورت ناجوانمردانه در بین مردم ما تفرقه ایجاد کنند؛ آنها می‌خواهند صفوف ملت ایران را از یکدیگر جدا کنند ولی آنها باید بدانند که سخت در اشتباه هستند و باید بدانند که ملت ایران یک خانواده‌اند و مانند زنجیره یا حلقه‌های متصل هستند. همه ملت ایران به هم فشرده هستند و پای دفاع از ایران ایستاده‌اند.

رییس‌جمهور گفت: ما باید درباره‌ی ساخت ایران اسلامی کارهای زیادی انجام دهیم. باید سد بسازیم و دانشگاه و فرودگاه.

وی افزود: من متاسفم که بعد از 25 سال می‌شنویم که راه دریاچه ارومیه همچنان نیمه‌کاره است. انشاءالله در جلسه هیات دولت که روز شنبه در ارومیه برگزار می‌شود، بودجه برای این منظور اختصاص خواهد داد.

رییس‌جمهور گفت: مردم باید آستین‌های خود را برای ساختن بالا بزنند؛ ما باید دست به دست هم دهیم و کشور را بسازیم و انشاءالله در سفر بعدی خود در این استان شاهد پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر آذربایجان غربی باشیم.

وی همچنین از احداث دانشگاه، پتروشیمی و ساختن چند سد خبر داد و اظهار امیدواری کرد که راه دریاچه ارومیه هر چه زودتر تکمیل شود و اشتغال در این شهرستان به وجود آید.

کد خبر 3192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز