رییس جمهور گفت: بزرگترین سانسورچی‌های دنیا رژیم آمریکاست که حتی اجازه نمی‌دهد ملت این کشور از اخبار دنیا مطلع شود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه[10 شهریور] در دومین روز از سفر سه روزه خود به آذربایجان غربی در جمع مردم ماکو، افزود: امروز که ملت ایران به آنها پیشنهاد مناظره داده همه ملتهای عالم بشنوند و قضاوت کنند با مناظره آزاد و عادلانه مخالفت می‌کنند.

وی بابیان شرط پخش بدون سانسور مناظره برای ملت آمریکا اظهارداشت: آمریکا حتی اخبار داخل کشور خود را پنهان می‌کند که نمونه آن در طوفان جنوب شرق این کشور بود که طی آن دهها هزار نفر از مردم کشته و بی‌خانمان شدند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان جنگ عراق گفت: صدها برابر قبل از حضور آن‌ها مردم عراق کشته و مجروح می‌شوند، ولی آنها اجازه نمی‌دهند اخبار کشته‌های آمریکا در عراق شنیده شود و اخبار دروغ به مردم می‌دهند.

رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: این سانسورگری در حمله ناجوانمردانه به لبنان نیز تکرار شد.

وی گفت: آنها اخبار پیروزی صهیونیستها را منتشر می‌کنند و کوچکترین خبری از مقاومت دلیرانه حزب الله منتشر نمی‌شود، زیرا نمی‌خواهند مردم آمریکا در جریان حقایق قرار گیرند.

وی خطاب به قدرتها یادآور شد سانسورگری تا مدتی می‌تواند شماها را سرکار نگه دارد، ولی مردم آمریکا از طریق اینترنت، ماهواره و شبکه‌ها آگاه خواهند شد.

احمدی نژاد موقعیت عراق را نیز مورد بحث قرار داد و گفت: آنها برای نفت به عراق لشگرکشی کردند، آن‌ها با صدام مخالف نبودند، زیرا ‪ ۲۰‬سال صدام را علیه کشورهای منطقه تقویت و حمایت کردند.

وی افزود: آنها بدانند چه بپذیرند و چه نپذیرند ملتها آگاه شده‌اند، دوران سلطه و استیلای شما بر ملتها به پایان رسیده و بزودی جهان صلح و آرامش حقیقی در سایه عدالت را تجربه خواهد کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران علت دیگر مخالفت با مناظره آزاد را نداشتن منطق از سوی آمریکا اعلام کرد و گفت: آن‌ها هیچ منطقی برای ارایه ندارند، در برابر منطق ایران ضعیف هستند و نگران شکست اند.

وی در خصوص علت دیگر مخالفت با مناظره را اشکار شدن جنایاتشان ذکر کرد و افزود: آنها نگرانند در یک مناظره آزاد، جنایتها و خلافکاریها و تخلفات آنها اشکار شده و ملتهای عالم متوجه شوند پشت نقاب حمایت از آزادی و دمکراسی چه چهره‌های خشن و ضد آزادی و حقوق بشر پنهان کرده‌اند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با حق دستیابی ایران به فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نیز اظهار داشت: دشمنان ملت ایران مخالف پیشرفت ما هستند، مخالف دسترسی ما به صنعت پیشرفته امروز هستند و به بهانه‌های مختلف می- خواهند مانع از دسترسی ما به این فناوری شوند.

دکتر احمدی‌نژاد با خطاب قرار دادن دشمنان ایران اسلامی اضافه کرد: در همه جا، در همه شهرها و روستاها، مردم همدل برای بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید به این حق می‌کنند.

وی در حالی که مردم ماکو شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست سر می‌دادند، گفت: این شعاری که از زبان مردم ماکو شنیده می‌شود، شعار همه ملت ماست.

احمدی نژاد افزود: آنها می‌دانند که از طریق جنگ روانی و فشار سیاسی نخواهند توانست ملت ما را از مسیر خود بازدارند و امید دارند با دستهای فتنه‌انگیز در صفوف یکپارچه مردم رخنه کنند و تفرقه ایجاد نمایند.

وی گفت: ملت ایران یکپارچه است و تا بهره‌برداری کامل از همه دانش هسته‌ای ایستاده و سر سوزنی از حق خود عقب نشینی نخواهد کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: متاسفانه امروز بشریت گرفتار برخی قدرتهای بزرگ شده که این قدرتها در رفتار خودشان کوچکترین صداقت و پایبندی به اصول و معیارهای اخلاقی ندارند.

وی افزود: انها حتی به قوانینی که خود نوشته و تصویب کرده‌اند، پایبند نیستند که از جمله آن‌ها قوانین آژانس هسته‌ای است.

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قانون منع گسترش سلاحهای هسته‌ای، اظهارداشت: ملت ایران تا به امروز به قوانین آژانس عمل کرده و درچهارچوب قانون عمل می‌کند.

کد خبر 3229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز