یکی از دزدان مسلحی که در جریان سرقت از طلافروشی در مشیریه تهران دست به تیراندازی زده بود، صبح امروز به اتهام محاربه در ملأعام پای چوبه دار می‌رود.

متهم

ماجراي دستبرد به طلافروشي مشيريه به 8 اسفند‌ماه سال91 برمي‌گردد. آن روز كارآگاهان وقتي در جريان سرقت مسلحانه‌اي در مشيريه قرار گرفتند، راهي محل حادثه شدند. مأموران در نخستين مرحله به تحقيق از مرد طلافروش پرداختند. وي گفت: مشغول چيدن ويترين طلافروشي بودم كه ناگهان 3سارق موتورسوار درحالي‌كه نقاب به چهره داشتند مقابل طلافروشي‌ام توقف كردند. يكي از آنها اسلحه به‌دست داشت و همكارم با ديدن آنها بلافاصله زنگ خطر را به صدا در آورد. با وجود اين، سارقان مسلح اقدام به شكستن شيشه ويترين طلافروشي كردند و مرد مسلح نيز اقدام به تيراندازي كرد كه همكارم مرا هل داد تا تير به من نخورد.

بعد از اظهارات مرد طلافروش، مأموران به تحقيق از شاهدان پرداختند و آنها اظهار داشتند كه 3نفر درحالي‌كه سوار بر 2موتور بودند با كلاه كاسكت و نقاب اقدام به تخريب ويترين مغازه كردند و بعد از سرقت قصد داشتند به سرعت از محل بگريزند. هنگامي كه دزدان سوار موتور خود شدند تا فرار كنند، يكي از موتورها روشن نمي‌شد كه در اين هنگام شهروندان از فرصت استفاده كردند و به سمت دزدان رفتند تا مانع فرار آنها شوند اما سارقان نقابدار به محض اينكه خود را در محاصره مردم گرفتار ديدند، با سلاح كلاشي كه داشتند شروع به تيراندازي كردند و بعد از اينكه جمعيت پراكنده شد، سوار موتورهايشان شدند و فرار كردند.

بعد از انجام تحقيقات محلي، كارآگاهان به بررسي تصاوير دوربين مداربسته طلافروشي پرداختند و با توجه به شيوه دزدان مسلح احتمال دادند كه آنها در جاي ديگري نيز دست به سرقت زده‌اند. شواهد حكايت از اين داشت كه پيش از اين يك طلافروشي در منطقه فلاح و يك طلافروشي ديگر در منطقه شوش نيز به همين شيوه مورد دستبرد قرار گرفته بود. يكي از اعضاي باند به نام مهدي سلاح به‌دست داشت و معمولا در جريان سرقت‌ها دست به تيراندازي مي‌زد كه حتي يكي از طلافروشان را از ناحيه پا زخمي كرده و پس از سرقت به همراه همدستانش از محل دور شده بود.

طولي نكشيد كه كارآگاهان 3سارق نقابدار را كه سابقه‌دار نيز بودند، شناسايي و در مخفيگاهشان دستگير كردند. از آنها 2قبضه اسلحه جنگي كلاشينكف به همراه 5عدد خشاب، 2قبضه اسلحه جنگي از نوع كلت كمري، يك قبضه اسلحه جنگي از نوع برنو، 3عدد مين جنگي ضد‌نفر و صدها تير جنگي و... كشف شد. آنها اعتراف كردند كه اگر دستگير نمي‌شدند، قصد داشتند به يك صرافي دستبرد بزنند.

پس از تكميل تحقيقات يكي از اعضاي باند كه در سرقت‌ها دست به تيراندازي مي‌زد چندي پيش در دادگاه انقلاب تهران به اتهام محاربه و مفسدفي‌الارض محاكمه و به اعدام در ملأعام محكوم شد. با قطعي‌شدن رأي، مهدي صبح امروز در ملأعام پاي چوبه دار خواهد رفت.

کد خبر 318928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha