جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
۰ نفر

مرد شیطان‌صفت که دختربچه ۶ساله‌ای را در یک مزرعه بلال در قزوین به قتل رسانده بود، به دار مجازات آویخته شد.

متهم

اين جنايت هولناك 22آبان‌ سال 90در منطقه اقباليه قزوين رخ داد. آن روز مادر معصومه 6ساله، 300تومان به او پول داد تا به مغازه برود و براي خودش مداد بخرد. دختربچه خوشحال از خانه خارج شد اما اين آخرين باري بود كه مادرش او را مي‌ديد. ساعتي گذشت و وقتي از معصومه خبري نشد، مادرش نگران به‌دنبالش گشت اما هيچ ردي از دختربچه نبود. وقتي هوا روبه تاريكي رفت و از دختربچه خبري نشد، خانواده‌اش مطمئن شدند كه بلايي سر او آمده است.

با گزارش ماجرا به پليس، ابتدا فرضيه آدم‌ربايي مدنظر قرار گرفت اما خانواده معصومه با كسي اختلاف نداشتند و احتمال آدم‌ربايي بسيار ضعيف بود. با اين حال جست‌وجو براي يافتن ردي از دختربچه ادامه يافت تا اينكه 23روز بعد، درحالي‌كه خانواده معصومه همه جا را دنبال او گشته بودند، كشاورزاني كه در مزرعه بلال واقع در يك كيلومتري خانه پدر معصومه مشغول كار بودند، متوجه تجمع حيوانات وحشي در يك نقطه از مزرعه شدند. آنها وقتي به آن محل نزديك شدند با جمجمه انسان روبه‌رو شدند و پليس را خبر كردند. با حضور ماموران، بقاياي جسد نيز پيدا و مشخص شد كه جسد متعلق به يك دختربچه است. با توجه به لباس‌ها و ديگر شواهدي كه بجا مانده بود، معلوم شد كه مقتول كسي جز معصومه نيست؛ دختربچه‌ 6ساله‌اي كه 3هفته قبل‌تر گمشده بود.

با مشخص شدن سرنوشت دختربچه ناپديد شده، تحقيقات تخصصي براي كشف راز قتل او آغاز شد و مأموران در بررسي‌هاي تخصصي با يك شكايت مهم روبه‌رو شدند؛ شكايتي كه از سوي والدين يك دختربچه 10ساله طرح شده بود. آنها مي‌گفتند كه مرد 30ساله‌اي، دخترشان را با تهديد چاقو ربوده و به داخل مزرعه ذرت برده و در آنجا مورد آزار و اذيت قرار داده است. از آنجا كه جسد معصومه نيز در مزرعه ذرت پيدا شده بود فرضيه اينكه قاتل همان رباينده دختربچه 10ساله باشد، مدنظر قرار گرفت. بررسي‌ها در اين زمينه ادامه يافت و از آنجا كه دختربچه 10ساله چهره آن مرد را ديده بود، مأموران با اطلاعات به‌دست آمده از او به مردي 27ساله مظنون شدند. 

اين مرد درحالي‌كه يك ضبط خودرو و لوازم مخصوص براي انجام سرقت به همراه داشت از سوي پليس دستگير شد. با انتقال او به اداره آگاهي، دختربچه 10ساله وي را شناسايي كرد و گفت كه او همان كسي بوده كه با تهديد چاقو وي را در مزرعه ذرت مورد آزار و اذيت قرار داده است. مأموران در ادامه به بازجويي از اين مرد پرداختند و در نهايت وي علاوه بر آزار و اذيت دختربچه 10ساله، به قتل معصومه هم اعتراف كرد. او در بازجويي‌ها توضيح داد كه پس از ربودن اين دختربچه، براي اينكه ردي از خودش به جا نگذارد، او را به قتل رسانده و جسدش را در مزرعه ذرت رها كرده است.

با اعترافات هولناك متهم و بازسازي صحنه جنايت، پرونده به دادگاه دوم كيفري استان قزوين فرستاده شد كه در نهايت متهم به اتهام قتل به قصاص و به اتهام آدم ربايي، آسيب جسمي و حيثيتي به قربانيان و سرقت مقرون به آزار به تحمل 25سال حبس و شلاق و رد مال محكوم شد. حجت‌الاسلام اسماعيل صادقي نياركي، دادستان عمومي و انقلاب قزوين با بيان اين خبر گفت: با تأييد حكم قصاص متهم در ديوان‌عالي كشور و انجام مراحل قانوني، اين حكم سحرگاه پنجشنبه در زندان مركزي قزوين و با حضور خانواده مقتول به اجرا درآمد و مرد شيطان‌صفت به دار مجازات آويخته شد.

کد خبر 327936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha