همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، راهبرد جدید آمریکا برای مقابله با اسلام و جمهوری اسلامی ایران را جنگ مذهب علیه مذهب عنوان کرد و گفت: گروهک های تروریستی تکفیری داعش، النصره و نظایر آن زاییده این تفکر و راهبرد هستند.

 احمدرضا پوردستان

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز دوشنبه در نخستین جشنواره ایده پردازان برتر نزاجا گفت: از 22 بهمن 57، آمریکایی ها فاز به فاز تهدیدات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند و نخستین اقدام و حرکت آنها، تحریم اقتصادی و منزوی سازی ایران در مجامع بین المللی بود، یعنی همان سیاستی را که در مورد اتحاد جماهیر شوروی داشتند در برابر ما نیز انجام دادند.

وی ادامه داد: موج وسیع ترور و بمبگذاری دومین اقدام آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران بود که از سوی منافقین و به دست آنها در سراسر کشور و بوی‍‍ژه تهران انجام می شد که طی آن ترورهای کور و هوشمند را انجام دادند و با این اقدام تروریستی خود، شخصیت های اصلی نظام و مردم و کوچه و بازار را ترور کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: حرکت سوم آمریکایی ها پس از به سرانجام نرسیدن ترورها برای مقابله و براندازی نظام اسلامی این بود که آنها هسته های که درون کشور از سوی منافقین تشکیل شده بود را جمع کردن و با اعلام یک فراخوان عمومی از تمامی هواداران خود خواستند که از آمریکا، اروپا و استرالیا برای ضربه زدن به نظام اسلامی آماده باشند تا ناامنی های را در مرزهای کشور و با محوریت شمال غرب ایجاد کند که این حرکت رادیکال و تخریبی 18 ماه کشور را درگیر خود کرد تا شاید آنها با جدا کردن کردستان بتوانند جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند.

امیرسرتیپ پوردستان ادامه داد: این حرکت آنها نیز موفق نبود، از این رو و ناچار برگ بعدی خود را رو کردند و صدام بعثی را تشویق و تطمیع کردند و کشورهای مرتجع منطقه را ملزم و موظف ساختند که از صدام حمایت و پشتیبانی کنند و نزدیک به 30 کشور از صدام حمایت می کردند تا جنگ را هشت سال بر ما تحمیل کند.

وی تصریح کرد: با تمامی این اقدامات نه تنها نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضعیف نشد، بلکه فرهنگ انقلاب اسلامی از مرزها به خارج از کشور منتقل شد و کشورهای منطقه را در بر گرفت و آمریکایی ها با یک صحنه ای روبرو شدند که کشورها همه در حال بیدار شدن هستند و موج بیداری اسلامی آنها را ترساند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: اینجا بود که یکی از موسسات پژوهشی آمریکا این مطلب را مطرح کرد که درست است که قطب قدرت شرقی از بین رفته اما قطب و قدرتی به نام جهان اسلام در حال شکل گیری است که از وحدت بین شیعه و سنی در حال بوجود آمدن است و انقلاب اسلامی ایران بستر ساز آن است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: متناسب با تهدیدات، ظرفیت های خود را ارتقاء می دهیم و ارتش با ایجاد توان دفاعی مانع هرگونه نفوذ می شود.

وی گفت: وقتی آمریکایی ها پس از 11 سپتامبر 2001 وارد منطقه شدند قصد آنها افغانستان و عراق نبود آنها بطور مشخص برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران آمده بودند اما از آنجا که ظرفیت های دفاعی و قابلیت های تهاجمی در ایران آماده و انگشت ها بر روی ماشه بود و ملت پشت سر رهبر خود حرکت می کردند و رهبر دشمن شناس بود و به زیبایی تمام آحاد مختلف جامعه را هدایت و فرماندهی می کرد، نتوانستند کاری انجام دهند، 13 یا 14 سال در منطقه ماندند و توطئه های مختلفی کردند شاید بستر را فراهم کنند تا به کشور حمله نظامی کنند که موفق نشدند.

وی گفت: اما با یاری خدا آنها دست از پا درازتر منطقه را ترک کردند تا راهبرد جدید خود را تعریف کنند و این راهبرد جدید مذهب علیه مذهب است.

امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: روند شکل گیری تهدیدات بیانگر این نکته است که هر از چندگاهی با یک شیوه از تهدید روبرو هستیم و به همین خاطر به عنوان بازوهای مسلح نظام وظیفه داریم متناسب با تهدیدات ظرفیت های دفاعی و تهاجمی لازم را در خود ایجاد کنیم.

وی گفت: ایده پردازی، نگاه دقیق به تمام امور است و نیاز را قبل از وقوع شناسایی و راه حل آن را پیدا می کند و برای مقابله با تهدیدات در همه حوزه ها باید جامعه ایده پردازان، نخبگان و برجستگان با جدیت پشتیبانی و حمایت شوند زیرا ایده پردازی تبیین نقشه راه برای صنعت دفاعی کشور است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: تحریم ها برای ما فرصت های بسیاری را به همراه داشته اند بطوریکه توانستیم خود را بازیابی کنیم و به توان داخلی خود تکیه کنیم. تحریم ها شاید در نگاه اول کراهت آمیز باشد اما برکات زیادی دارد و نواقص خود را متوجه می شویم و در داخل آن را رفع می کنیم.

نخستین جشنواره ایده پردازان نزاجا به همت مرکز مطالعات و پژوهش نظری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد و در آن از کتاب های فرازهایی از منویات مقام معظم رهبری و تاریخچه یکان های نزاجا و الگوی فرماندهی مطلوب از منظر رهبری رونمایی شد.

کد خبر 318873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha