دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمد صالحی: بیایید با هم تصور کنیم چه‌کسی و چرا پایه جشن گرفتن برای یک دقیقه بیشتر باهم بودن را گذاشته است؟

انار

 احتمالا فردي كه از دست دادن عزيزي تازه به او يادآوري كرده بايد به ياد زنده‌ها باشد و دنيا ارزش ندارد. يا اينكه فردي كه بعد از تحمل مدت‌ها قهر، ديگر قيد غرور يا مقابله به مثلش را زده و دلش گرماي دوستي مي‌خواهد. ممكن است فردي كه كار زياد فرصت دور هم بودن را از او گرفته و حالا فهميده كه لذت با خانواده بودن نبايد فدا شود يا حتي فردي كه تصور مرگ باعث شده از بهانه‌هاي كوچك فرصتي براي بهتر شدن، صله‌رحم و كمك كردن بسازد يا فردي كه از رفتار و اخلاق خانواده‌اش راضي نيست اما اثر تقويت ارتباط با خانواده را در اصلاح آدم‌ها مي‌داند. اين احتمالات يعني دنبال نگاه جديد باشيد تا قدرت بهتر كردن رابطه با همسر يا خانواده‌تان را پيدا كنيد.

  • يك شب براي من و همسرم

يلدا فقط يك شب است؛ درست. اما اگر دليل باهم بودن در اين شب گم شود مي‌تواند شب دور هم بودن به‌خاطر بهانه‌هايي مثل چرا خانه مامان تو؟چرا تعريف كردي از خواهرت و... تبديل به مجادله شود. اين شب بايد بهانه‌اي باشد براي كم‌شدن دلخوري‌ها چه برسد به اينكه آن را تبديل كنيم به فرصت ايجاد دلخوري. يلدا فقط در يك لحظه خاص شروع و تمام نمي‌شود. پس از قبل تمرين بهتر بودن را شروع كنيد. مي‌توانيد از دلخوري‌هاي كوچك بگذريد و جواب حرف بي‌حساب را ندهيد. براي رفتن يا نرفتن به مهماني شب يلدا و يا در طول مسير و... به اتفاقاتي كه ممكن است ناراحت‌تان كند فكر كنيد و براي آنها چاره‌اي بينديشيد. تمرين كنيد قدر با هم بودنتان را بدانيد و درباره خوبي‌هاي با هم بودنتان با هم حرف بزنيد. مي‌توانيد از يك وسيله بازي مثل فوتبال دستي، مسابقه كلامي، مشاعره و...براي شاد كردن رابطه با همسرتان و خانواده‌اش هم استفاده كنيد.

  • ورود با قهر ممنوع

اگر با همسرتان يا خانواده او قهر هستيد و حالا يلدا رسيده، از اين پيشنهاد‌ها براي پايان دادن به دلخوري‌ها در يلدا استفاده كنيد

بسياري از كدورت‌ها به‌خاطر مسائل كم‌ارزش است. اگر صادقانه ريشه مشكلتان را در مسئله‌اي كوچك مي‌دانيد بهترين راه براي رفع كدورت ادامه ارتباط است بدون آنكه لازم باشد در اين شب سر حرف را براي چه شد ؟چرا؟ تقصير من يا تو و... باز كنيد. بعدها در فضاي راحت‌تر و دوستانه مسئله را گره‌گشايي كنيد.

اگر حق با شماست و معيار تشخيص اين حق را عقل و دين مي‌گويد، مي‌توانيد يك نفر را واسطه كنيد تا پيشقدمي شما را نزد خودش راز بداند و فقط در اين مهماني بخواهد شما و همسرتان يا ديگري به هم سلام كنيد و به يكديگر محبت كنيد. تبادل هديه هم مي‌تواند به شما كمك كند. اين كار به معني جبران بدي با خوبي يا همان احسان است.

اگر هم كه مي‌دانيد مقصريد مي‌شود به غرورتان زور بگوييد و با پخت يك كيك، دسر و... به مهماني برويد يا كادويي براي همسرتان بخريد، با كمك او كارهاي خانه را انجام دهيد تا به صورت عملي عذر‌خواهي كنيد. بعدها كلمه ببخشيد را هم بگوييد تا آينه قلب همسرتان را خوب پاك كرده باشيد.

کد خبر 318813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha