همشهری آنلاین: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وجود چند کیلومتر ساحل دریا برای هر کشوری سرمایه ملی به حساب می‌آید اما ایران از پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل خود نتوانسته استفاده لازم را انجام دهد.

ایران از سواحل خود نتوانسته استفاده لازم را ببرد

به گزارش مانا، علی اوسط هاشمی در کارگاه آموزشی آلودگی‌های دریایی و روش‌های کنترل آن در چابهار گفت: بهره‌برداری از دریا باید آگاهانه و مبتنی بر اصول علمی باشد تا به محیط زیست دریایی آسیبی نرسد.

وی بیان کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی می‌تواند نقش مثبتی را در عملکرد مدیران منطقه‌ای در رابطه با محیط زیست ایفا کند.

وی تاکید کرد: سواحل مکران و دریای عمان اهمیت زیادی برای ایران اسلامی دارد و همه باید برای جلوگیری از آلودگی آن تلاش کنند و راهکارهای لازم برای کنترل آلودگی‌های زیست محیطی را به قشرهای مختلف آموزش دهند.

استاندار گفت: سازمان‌های غیردولتی باید توسط محیط زیست و فرمانداران شکل گیرد تا از آسیب رسیدن بیشتر به سواحل جنوب استان جلوگیری کنند.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌ها و کمبود نزولات جوی در کشور، آینده از آن استان سیستان و بلوچستان خواهد بود زیرا به آب‌های آزاد و دریای عمان متصل است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بیش از 300 هزار نفر در 29 سونامی اتفاق افتاده در کشور کشته شدند که این زنگ خطری برای ایران اسلامی است.

کد خبر 318660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha