یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

ارتش یمن اعلام کرد در پاسخ به نقض مکرر آتش بس از سوی عربستان سعودی، نیروهای یمنی با شلیک یک موشک بالستیک به پایگاه نظامی عربستان در منطقه نجران در جنوب این کشور، دست‌کم ۱۸۰نفر از نیروهای سعودی را کشته‌اند.

یمن

سرتيپ شرف غالب لقمان سخنگوي ارتش يمن ديروز اعلام كرد كه نيروهاي عربستان از آغاز آتش بسي كه تحت نظر سازمان ملل از سه‌شنبه هفته گذشته برقرار شده، بيش از 300بار آن را نقض كرده‌اند، اين در حالي است كه ارتش و نيروهاي مقاومت مردمي يمن طي اين مدت به آتش بسي كه تحت نظارت سازمان ملل اعلام شده بود پايبند بوده‌اند.

همزمان، نمايندگان سياسي انصارالله و حزب كنگره ملي يمن كه براي انجام مذاكرات درخصوص پايان درگيري‌هاي يمن در سوئيس به‌سرمي‌برند، اعلام كردند با هدف حفظ آتش بس و پايان دادن به درگيري‌ها در اين كشور به ميز مذاكرات باز مي‌گردند. روز جمعه محمد عبدالسلام، سخنگوي انصارالله يمن يا حوثي‌ها كه رياست هيأت مذاكره‌كننده نيروهاي مردمي در يمن را بر عهده دارد تهديد كرده بود با ادامه نقض آتش‌بس از سوي سعودي‌ها، مذاكرات سوئيس را ترك خواهد كرد.

مذاكرات يمني‌ها با نمايندگان دولت مستعفي اين كشور و نمايندگان عربستان در سوئيس ديروز در شرايطي وارد روز پنجم خود شد كه هيأت يمني اعلام كرد هيأت‌وابسته به رياض از ضعف بالايي برخوردار است و قدرت تصميم‌گيري در زمينه تحولات ميداني موجود در يمن را ندارد. همزمان مذاكرات اسماعيل ولد الشيخ، فرستاده ويژه سازمان ملل در امور يمن، با هيأت سعودي براي توقف درگيري‌ها ناكام مانده است چرا كه اين هيأت اعلام كرده صلاحيت توقف درگيري‌ها به‌ويژه حملات هوايي به مناطق يمني را ندارد. در حال حاضر موضوع توقف كامل درگيري‌ها در يمن موضوع اصلي نشست‌هاي دوطرف در مذاكرات سوئيس است.

  • مزدوران كلمبيايي در يمن

خبرگزاري فرانسه ديروز گزارش داد امارات متحده 300مزدور كلمبيايي را براي جنگ با نيروهاي مردمي يمن استخدام كرده است. براساس اين گزارش، كلمبيايي‌هايي كه تجربه جنگ با جدايي طلبان چپ گرا و قاچاقچيان را دارند در اولويت استخدام از سوي امارات هستند.

کد خبر 318619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha