همشهری آنلاین: رییس اداره ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با استناد به پایش‌های صورت گرفته در زمینه‌ عفونت‌های بیمارستانی، بیشترین علت انتقال عفونت‌ها از طریق تجهیزات و پرسنل بیمارستان‌ها ارزیابی شده‌است.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل ازروابط عمومي سازمان غذا و دارو،زهرا شريفيان با بيان اينكه پرداختن به مسئله عفونت بیمارستانی به لحاظ ارتباط آن با کادربیمارستان ،انکارناپذیر است اظهارداشت:عفونت‌های ناحیه‌مجاری اداری 34 درصد، زخم جراحی 17 درصد، عفونت دستگاه تنفسی 13 درصد، باکتریمی 14 درصد و عفونت‌های جلدی و دیگر اندام‌ها ،حدود 22 درصد عفونت‌های بیمارستانی اکتسابی ناشی از خدمات درمانی را تشکیل می‌دهند.

اوافزود:در بین حالت‌های عفونت‌های بیمارستانی که به شکل‌های باکتری، ویروس، قارچ و حتی انگلی وجود دارند، بیشترین عوامل بیماری‌زا مربوط به عوامل باکتریايی با حدود 68 درصد است.

رییس اداره ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: شستشو، ضدعفونی و استریل کردن وسایل و تجهیزات پزشکی و به‌طور کلی رعایت استانداردهاو استفاده صحیح از تجهیزات پزشکی، از جایگاه بسیارمهمی دركاهش عفونت هاي بيمارستاني برخورداراست.

کد خبر 318197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha