مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

دکترحسن نمکدوست: حالا روزنامه همشهری یک سرمایه ملی است و باید به همین اندازه به آن توجه کرد.

دکتر حسن نمکدوست

همشهري در اين سال‌ها توانسته به يك نهاد چندرسانه‌اي مؤثر در كشور تبديل شود، آنقدر كه مي‌توانيم بگوييم بزرگ‌ترين مؤسسه مطبوعاتي در تاريخ كشور هم هست.

اين «بزرگ‌ترين» بودن هم به اعتبار تيراژ بالاي آن نسبت به ساير روزنامه‌هاست و هم به اعتبار توليد و انتشار مجموعه‌اي از محصولات ضميمه است كه به‌صورت منظم و مداوم توسط همشهري منتشر مي‌شود. علاوه بر اين ورود همشهري به حوزه‌هاي ديگر مانند ارائه نسخه آنلاين، داشتن انتشارات و فعاليت در حوزه آموزش روزنامه نگاري و رسانه است.علاوه بر اين فعاليت‌هاي اجتماعي با اجراي طرح‌هايي مانند «سبقت مجاز» نيز دنبال شده است. همه اينها همشهري را تبديل به بزرگ‌ترين مؤسسه مطبوعاتي تاريخ مطبوعات ايران كرده است.

در كنار اين وسعت فعاليت و تنوع محصولات، آنچه اهميت دارد وفاداري همشهري به ادبياتي مناسب و گفت‌وگوي اجتماعي است.همشهري با همه فراز و فرود‌ها و تغيير‌ها از بدو تاسيس تا‌كنون به‌عنوان رسانه‌اي «مثبت‌گرا» و «راه‌حل‌گرا» شناخته شده نه يك رسانه پرخاشگر، عصباني و مسئله‌ساز. ممكن است يك رسانه كوچك اين ويژگي‌ها را داشته باشد اما حركت يك مؤسسه بزرگ مطبوعاتي در اين مختصات بسيار ارزشمند است.

به گمان من همشهري براي آينده، بايد بيش از هر چيز به توسعه فعاليت‌هاي خود در فضاي سايبر بپردازد و در اين حوزه هم پيشگامي خود را حفظ كند. با وجود همه تلاش‌هاي انجام‌شده، ورود جدي‌تر به فضاي چند رسانه‌اي بايد مورد توجه قرار گيرد. بعضي رسانه‌ها هستند كه بايد آنچه را مي‌خواهند آرزو كنند اما همشهري با توجه به همه سرمايه‌هاي مادي و معنوي خود مي‌تواند به اين هدف برسد و اين آرزو را محقق كند.

  • روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه

 

کد خبر 318119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha