همشهری آنلاین: مسئول امور روحانیون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با بیان اینکه ۵۰ هزار موقوفه در سراسر کشور وجود دارد، اظهار داشت: چهار بیمارستان تخصصی سرطان در استان‌ها در حال ساخت است.

به گزارش شبستان، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور در همایش وقف و رسانه استان خوزستان، با اشاره به آیه 46 سوره کهف «نیکی‌های ماندگار از نظر پاداش و ثواب نزد پروردگارت بهتر و امیدارکننده‌تر است»، گفت: صدقه جاریه در طول تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی به حدیثی از پیامبر (ص) اشاره کرد که «وقتی انسانی از دنیا می‌رود ارتباطش با دنیا قطع می‌شود مگر به سه طریق: فرزند صالح، کار و اثر علمی و صدقه جاریه»، تصریح کرد: در دین مبین اسلام، فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و فقه، صدقه جاریه «وقف» است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار موقوفه در سراسر کشور وجود دارد که این وقف‌ها بسته به شرایط زمانه صورت گرفته است، افزود: بر اساس آنچه در سامانه موقوفات ثبت شده بیش از 40 درصد موقوفات مختص امام حسین (ع)، عزاداری سیدالشهدا (ع) و پذیرایی از زائران است.

حجت‌الاسلام نوروزپور، با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تبلیغ و تبیین فرهنگ وقف دارند، اضافه کرد: در حال حاضر گرایش سازمان اوقاف و امور خيريه به این است که نیازهای استان‌ها و شهرها شناسایی شود و بر اساس آن خیرین را به آن سمت و سو هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه در بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه، مشاورانی جهت راهنمایی مردم در خصوص نیازهای استان‌ها مستقر هستند، عنوان کرد: در حال ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در چهار استان هستیم که این موقوفات با کمک مشاوران و راهنمایی آنها و همچنین بر اساس نیازهای موجود انجام می‌شود.

کد خبر 318064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha