قدردانی شورای شهر از شهرداری تهران بابت فعالیت‌های این نهاد در ایام اربعین حسینی، تصویب بودجه برای اقدامات لازم در بوستان «یاس فاطمی» و لغو مصوبه مجوز تشکیل شورای بازنگری اصلاح و هماهنگی نظامات برنامه‌ریزی و اجرایی شهرداری تهران مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی دیروز شورای شهر بود.

مهدي چمران در جلسه  به حضور موفق و مؤثر مديريت شهري تهران در برگزاري ايام اربعين حسيني اشاره كرد و گفت: پيشنهاد حضور ساير كلانشهرهاي كشور در كنار شهرداري تهران در اين ايام، در نشست شوراهاي مراكز استان‌ها كه هفته آينده در بندرعباس برگزار خواهد شد ارائه مي‌شود. به گفته وي شهرداري مشهد در مراسم اربعين امسال فعاليت‌هايي را در نجف انجام مي‌داد ولي به‌دليل وسعت اين حركت خودجوش ميليوني، مي‌طلبد كه مديريت شهري ساير كلانشهرهاي كشور نيز حضوري جدي داشته باشند تا همه بار كار به دوش شهرداري تهران نباشد.

اقبال شاكري، رئيس كميته عمران شورا نيز ضمن تقدير از زحمات شهرداري تهران در ايام اربعين حسيني در مرزهاي كشور به‌ويژه مرز مهران اظهار داشت: برگزاري اين مراسم منوط به 2سالي كه برگزار شد نخواهد بود. به گفته وي بهتر است شهرداري تهران در شرايط فعلي كه فضايي تازه است گزارش عملكرد خود را طي اين 2سال به شورا ارائه دهد. احمد مسجدجامعي، عضو كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر تهران نيز اظهار داشت:

در نخستين گام شهرداري و ساير سازمان‌هايي كه خدماتي را ارائه كردند گزارش‌هايشان را ارائه دهند تا ضمن ارزيابي آنها بتوانيم براي سال‌هاي آتي با برنامه‌ريزي بهتر به زائران كشورمان در داخل و خارج از مرزها خدمات لازم را ارائه دهيم. وي تأكيد كرد كه در اين بين تأمين بهداشت، آب آشاميدني سالم و آب مورد نياز موكب‌ها و سلامت و امنيت زائران و كمك به بهبود شرايط جابه‌جايي مسافران در زمان رفت و به‌ويژه در زمان برگشت در اولويت قرار دارد.

  • تصويب بودجه بوستان ياس فاطمي

در دويست و چهاردهمين جلسه شوراي شهر تهران در پي تصويب لايحه‌اي به شهرداري اجازه داده شد تا 117ميليارد تومان از اعتبارات بودجه سال‌جاري را براي احداث و تجهيز بوستان «ياس فاطمي» هزينه كند.عليرضا دبير كه رياست كميسيون برنامه و بودجه شورا را برعهده دارد در جريان بررسي لايحه مربوط به اين موضوع تحت عنوان «مجوز تأمين اعتبار احداث و تجهيز بوستان جنگلي ياس» درباره جزئيات اين پروژه توضيحاتي را ارائه داد.

اينطور كه وي گفت بوستان 1400هكتاري ياس فاطمي در 2منطقه يك و 4شهرداري اجرا شده است كه شهرداري تهران از 177ميليارد تومان اعتبار پيشنهادي براي اين پروژه، 97ميليارد تومان را براي احداث، توسعه و بهره‌برداري و 80ميليارد تومان را نيز براي احداث پاركينگ شهيد عراقي براساس توافقي كه با وزارت اطلاعات انجام داده درخواست كرده است. وي با اشاره به اينكه تنها 20ميليارد تومان از اعتبار 80ميليارد توماني در سال‌جاري هزينه مي‌شود، افزود:

پيشنهاد كميسيون بر اين است كه براي 60ميليارد تومان باقيمانده در بودجه سال 95تصميم‌گيري شود و در حال حاضر شورا تنها با هزينه‌كرد 117ميليارد توماني موافقت كند. دبير تأكيد كرد ‌كه كميسيون بودجه حدود 4ماه به شهرداري فرصت داد كه محل هزينه‌كرد اين بودجه را مشخص كند اما اين اتفاق نيفتاده است. وي گفت: ما در كميسيون رديف‌هايي از بودجه را كه امسال به‌دليل اولويت‌بندي پروژه‌ها از دستور كار خارج شده تعيين كرده‌ايم و شهرداري موظف شده تنها از اين رديف‌هاي بودجه براي بوستان ياس هزينه كند. پس از اين تعدادي اعضا درخصوص لايحه مورد بررسي به اظهارنظر پرداختند كه آنها را در جدول شماره‌1 مي‌خوانيد.

  • ديگر مصوبات

گفتني است ديروز اعضاي شورا مجمع عمومي عادي شركت واحد اتوبوسراني تهران را هم برگزار كردند. همچنين اعضاي شورا در ادامه اعتراض فرمانداري تهران به مصوبه «دستورالعمل انضباطي بهره برداران از اماكن، ميادين و غرف سازمان ميادين ميوه و تره‌بار» را بررسي كرده و پاسخ تهيه شده از سوي كميسيون نظارت را به تصويب رساندند. در جلسه روز گذشته شورا همچنين لايحه معرفي آقايان احمد صادقي، رئيس ستاد مديريت بحران شهر تهران و پژمان پشمچي‌زاده، معاون شهرسازي شهرداري تهران به‌منظور عضويت در شوراي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران مطرح و به تصويب اعضاي شورا رسيد.

در مورد لغو مصوبه مجوز تشكيل شوراي بازنگري اصلاح وهماهنگي نظامات برنامه‌ريزي و اجرايي شهرداري تهران هم پرويز سروري، رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شورا توضيح داد: اساس مفاد مصوبه ذكر شده هدف از تشكيل شوراي بازنگري، بازنگري نظام مالي واجرايي شهرداري تهران است كه قطعا از امور اجرايي محسوب مي‌شود كه از حيطه و اختيارات شهرداري است. همچنين تشكيل چنين شورايي با تركيب فعلي علاوه بر اينكه موجب فاصله گرفتن شوراي شهر ازوظيفه و نقش اصلي خود كه همانند نظارت است مي‌شود مخل جريان اجرايي امور توسط شهرداري نيز خواهد شد. شايان ذكر است پيش‌بيني حذف اين مصوبه به تصويب اعضا رسيد. تذكرات اعضاي شورا در باره موضوعات شهري را در جدول شماره 2 بخوانيد.

جدول

جدول

 

 

کد خبر 317956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha