همشهری آنلاین: بخشی از ضوابط و چارچوب‌های انتخاب شهردار ها در چارچوب طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در جلسه علنی امروز مجلس بررسی و تصویب شد.

به گزارش ایسنا ، نمایندگان در جلسه علنی مجلس موادی از طرح قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور را که پیش از این به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود و با اصلاحاتی مجددا در جلسه علنی ارسال شده بود بررسی کردند که بر اساس آن در فاصله صدور رای اعتماد به شهردار و یا پذیرش استعفا و یا خاتمه خدمت شهرداران تا انتخاب فرد جدید نباید بیش از 3 ماه به طول انجامد تا در این میان یکی از معاونان شهردار یا کارکنان رسمی شهرداری با انتخاب شورای شهر عهده‌دار مسئولیت شهرداری می‌شوند.

چنانچه شورای اسلامی شهر حداکثر ظرف 3 ماه نتوانست شهردار انتخاب نماید مرجع صدور حکم شهردار راسا اقدام به معرفی و صدور حکم برای شهردار جدید می‌کند.

همچنین بر اساس تبصره 2 با پیشنهاد حداقل دو سوم اعضای شورا درخواست رای عدم اعتماد به شهردار به طور فوق‌العاده قابل طرح است و در صورتی که با رای سه چهارم کل اعضای شورا در اولین جلسه به تصویب برسد شهردار برکنار می‌شود و شورا بلافاصله نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری اقدام می‌کند.

کد خبر 316487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha