دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: پس ازآن که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وشورای اسلامی شهرتهران در سال 85 در گزارشی به رئیس‌جمهوری نسبت به تهدیدات بهداشتی و زیست محیطی فاضلاب تهران و آلوده بودن مزارع کاشت صیفی‌جات اطراف تهران هشدار دادند، احمدی‌نژاد صریحاً دستور تخصیص سالانه 50 میلیارد تومان برای توسعه شبکه فاضلاب شهر تهران راصادرکرد.

به گفته رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهرتهران، درشرایطی که رئیس‌جمهوری علاوه بردستور اختصاص سالانه 50 میلیارد تومان برای توسعه شبکه فاضلاب تهران 350 میلیون دلار هم مجوز فاینانس با تضمین بازپرداخت دولت رابه تصویب رساند،  درکمال تأسف هیچ اتفاقی  در زمینه تحقق این اعتبارات نیفتاده است.

رسول خادم در یک مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به این که بی‌توجهی به توسعه شبکه فاضلاب تهران در جهان به حساب عملکرد ضعیف مدیریت کشور و مدیریت شهری گذاشته می‌شود گفت: معلوم نیست چه مجموعه‌ای در دولت در جهت محقق نشدن بودجه مصوب شبکه فاضلاب تهران کارشکنی می‌کند.

خادم در این باره به آمار رو به افزایش شکایات شورایاری‌ها بابت مشکلات ناشی ازجاری شدن فاضلاب در سطح معابر اشاره کرد و در توضیح آن گفت: براساس گزارش‌هایی که به شورای شهررسیده در برخی مناطق حتی فاضلاب‌های خانگی در سطح شهر جاری است وقنات‌ها و آب‌های زیرزمینی همگی به دلیل نبود شبکه جمع آوری مناسب، به فاضلاب آلوده شده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی و با معدود اعتبارات اختصاص یافته، احداث و تکمیل شبکه فاضلاب تهران بیش از نیم قرن طول می‌کشد که در این مدت تأسیساتی که از سال 73 و 74 نیز در فاز یک این طرح احداث شده اند، تخریب خواهند شد.

کد خبر 31728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز