همشهری آنلاین: بایر لورکوزن یکی از چهار نماینده‌ آلمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی به تساوی مقابل بارسلونا دست یافت و از صعود به دور یک‌هشتم نهایی محروم ماند.

Bayer-Barca

شامگاه چهارشنبه (۹ دسامبر / ۱۸ آذر) هشت دیدار باقیمانده‌ آخرین هفته از پیکارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های فوتبال اروپا برگزار شد.

بایر لورکوزن که بخت اندکی برای صعود به دور بعد داشت، در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی میزبان تیم پرآوازه اف ث بارسلونا بود. لورکوزن برای راه‌یابی به دور یک‌هشتم نهایی به پیروزی مقابل بارسلونا نیاز داشت، اما پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

دو تیم در نیمه نخست این دیدار حریفانی هم‌طراز بودند. بارسلونا در دقیقه ۲۰ با گل لیونل مسی یک بر صفر از میزبان آلمانی خود جلو افتاد، اما هرناندز، ستاره مکزیکی بایر لورکوزن ۴ دقیقه بعد پاسخ این گل را داد و بازی را به تساوی کشاند. ۴۵ دقیقه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

لورکوزن در نیمه دوم تیم برتر میدان بود و علی‌رغم فرصت‌های استثنایی و فوق‌العاده نتوانست دروازه حریف پرقدرت خود را باز کند، گاه به خاطر شتاب‌زدگی مهاجمانش و گاه به خاطر واکنش‌های موفق "تر اشتگن"، دروازه‌بان آلمانی بارسلونا.

لورکوزنی‌ها در پی این تساوی در رده‌ سوم جدول گروه E قرار گرفتند. تیم آ اس رم از ایتالیا که در آخرین دیدار به تساوی بدون گل مقابل باته بوریسف دست یافت، توانست رده‌ دوم جدول را به خود اختصاص دهد و در کنار بارسلونا به دور بعد صعود کند.

بایر لورکوزن اگر چه این فصل از لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را وداع گفته، اما همچنان در پیکارهای اروپایی حضور دارد و قدرت خود را در سال جدید میلادی در لیگ اروپا محک خواهد زد.

دیگر نماینده‌ آلمان در پیکارهای شامگاه چهارشنبه تیم صاحب‌نام بایرن مونیخ بود که در زمین دینامو زاگرب از کرواسی به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت و با ۱۵ امتیاز و به عنوان پیشتاز گروه F به دور یک‌هشتم نهایی صعود کرد.

بایرن مونیخ در بیش از ۷۰ درصد از طول بازی مالکیت توپ را در اختیار داشت و در نیمه ‌دوم توانست با تشدید فشار بر میزبان خود به گل دست یابد. یکی از چهره‌های موفق این دیدار روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ بود که در عرض تنها چند دقیقه (دقایق ۶۱ و ۶۴) دو بار پیاپی دروازه زاگرب را باز کرد.


دیگر تیم صعودکننده از گروه F آرسنال از انگلیس است که در پیکاری سرنوشت‌ساز در خانه المپیاکوس پیرئوس توانست خوش بدرخشد و با پیروزی ۳ بر صفر مقابل میزبان یونانی خود، بلیت حضور در جمع ۱۶ تیم برتر اروپا را کسب کند.

در گروه G تیم چلسی از انگلیس نیز موفق شد با پیروزی ۲ بر صفر مقابل اف ث پورتو به عنوان صدرنشین این گروه به دور بعد راه یابد. تیم دینامو کی‌يف از اوکراین نیز رده‌ دوم جدول این گروه را به خود اختصاص داد و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد.

پیشتاز گروه H تیم زنیت سن پترزبورگ بود و در کنار این تیم گنت از بلژیک توانست مجوز حضور در دور یک‌هشتم نهایی را به دست آورد.

شانزده تیم حاضر در دور یک‌هشتم نهایی عبارتند از:

رئال مارید، اتلتیکو مادرید و اف ث بارسلونا (اسپانیا)

منچستر سیتی، آرسنال و چلسی (انگلیس)

بایرن مونیخ و ولفسبورگ (آلمان)

یونتوس تورین و آ اس رم (ایتالیا)

زنیت سن پترزبورگ (روسیه)

پاری سن ژرمن (فرانسه)

آیندهوون (هلند)

بنفیکا لیسبون (پرتغال)

دینامو کی‌يف (اوکراین)

گنت (بلژیک)

قرعه‌کشی دوئل‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا ظهر دوشنبه (۱۴ دسامبر/ ۲۳ آذر) برگزار می‌شود.

 

کد خبر 316890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha