همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: بیماری آنفلوانزایی که در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان سبب فوت ۳۳ نفر شده است به هیچ عنوان آنفلوانزای خوکی نیست و از نوع انفلوانزای فصلی با عنوان H۱N۱ است.

دکتر سیاری

دكتر علي‌اكبر سياري در گفتگو با همشهري آنلاين با بيان اينكه تا كنون در استان كرمان 28 نفر و در استان سيستان و بلوچستان 5 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا H1N1 فوت شده‌اند، پيش‌بيني كرد كه اين بيماري به مرور در برخي از استان‌هاي كشور شيوع پيدا كند.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: علائم اين نوع از آنفلوانزا، شبيه سرماخوردگي اما شديدتر است.

به گفته سياري، تب، بي‌حالي، درد اندام، سر درد، سرفه، ضعف‌هاي عضلاني و در مواردي آب ريزش از بيني از علائم اين نوع آنفلوانزاست.

معاون بهداشتي وزير بهداشت تاكيد كرد: سالمندان و افراد بالاي 65 سال، افرادي كه بيماري‌هاي تنفسي و قلبي و عروقي دارند و بيماران مبتلا به ديابت، آسم، مادران باردار و كودكان زير پنج سال و افراد مبتلا به سرطان كه دارو مصرف مي‌كنند، افراد در معرض خطر اين بيماري هستند و به همين دليل بايد مراقبت بيشتري شوند.

وي افزود: از آنجا كه انتقال اين بيماري از راه ترشحات بيني، دهان و دست دادن صورت مي گيرد مردم بايد نكات بهداشتي را رعايت كنند و افرادي كه علائم بيماري دارند، بايد حتما از دستمال براي عطسه و سرفه استفاده كرده و به طور مرتب، دست‌هاي خود را بشويند و از دست دادن با ديگران هم خودداري كنند.

دكتر سياري، استراحت و نوشيدن مايعات و در مواردي با تجويز پزشك، دارو را براي مبتلايان توصيه كرد.

کد خبر 316367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha