همشهری آنلاین: دومین نشست مشترک کمیسیون برجام میان ایران و ۱+۵ در هتل کوبورگ وین در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی وزارت‌ خارجه‌های دو طرف آغاز شد.

ran, EU discuss draft IAEA resolution

به گزارش ایسنا، دومین نشست کمیسیون برجام درحالی سه‌شنبه-17 آذر- برگزار می‌شود که گزارش یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته 11 آذر در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار گرفت. این گزارش قرار است مبنای پیش‌نویس قطعنامه‌ای قرار گیرد که نمایندگان کشورهای 1+5 در آژانس باید بر اساس برجام به منظور بستن موضوعات باقی‌مانده گذشته و حال برنامه هسته‌ای ایران به شورای حکام ارایه کند.

نشست ویژه شورای حکام 24 آذر برگزار می‌شود.

مهم‌ترین موضوعات مطرح در دومین نشست کمیسیون برجام بررسی موضوع تعهد 1+5 برای ارایه پیش‌نویس قطعنامه بستن موضوع مسایل گذشته و حال (پی ام دی) است.

هم‌چنین موضوعات دیگر طبق برجام به ویژه دستورالعمل‌های راهنمای رفع تحریم‌ها و بعضی از مباحث فنی از دیگر مسایل مورد گفت‌وگو در این نشست یک روزه است.

سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیران خارجه کشورمان که از روز یک‌شنبه در وین به سر می‌برند و سرپرستی هیات مذاکره‌کننده ایران در کمیسیون برجام را برعهده دارند عصر روز گذشته با هلگا اشمید معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کردند.

هم‌چنین معاونان ظریف در دیداری جداگانه با هیات چینی در گروه 1+5 دیدار کردند.

بنا بر این گزارش، هیئت‌های کارشناسی ایران و 1+5 از هفته گذشته مذاکرات و رایزنی‌های کارشناسی و فنی را برای بررسی و مرور آخرین مسایل و ابهامات در راستای اجرای برجام آغاز کرده‌اند.

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل امور سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه سرپرستی هیات کارشناسی ایران را بر عهده دارد.

توماس شانون، معاون جان کری نیز سرپرستی تیم آمریکا در این نشست را برعهده خواهد داشت.

کد خبر 316337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha