یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بیشتر تخمین‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد داعش که ثروتمندترین گروه تروریستی جهان به شمار می‌رود ، با مشکلات مالی روبه‌برو شده‌است.

isis

پايگاه اينترنتي روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی با اعلام اين موضوع نوشت: اين مشكل به‌ حدي است كه ممکن است توان داعش را برای به راه انداختن جنگ‌ها تحت تاثیر قرار دهد. این در حالی است که این سازمان سعی دارد میلیون‌ها نفر را در چارچوب دولت ادعایی‌اش اداره کند.

این مطلب در گزارش‌های منتشر شده در روزنامه‌های آمریکایی در چند روز گذشته منتشر شده است.

حمله‌هاي هوایی و میدانی علیه گروه تروريستي داعش در عراق و سوریه شدت گرفته است و برخی مناطق نیز از آنها بازپس گرفته شده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از تحلیلگران نوشت: این سازمان در حال از دست دادن منابع مالی‌اش است در حالی‌که اعراب و کردها شهرها و روستاهایی در سوریه را که منبع درآمد آن از راه مالیات بود، باز پس گرفتند.

داعش همچنین یک سوم مناطق تحت کنترلش در عراق را از دست داد. دولت عراق و نیروهای بسیج مردمی شهر تکریت و پالایشگاه بیجی را باز پس گرفتند.

به گزارش واحد مركزي خبر، ایمن التمیمی، کارشناس موسسه «منتدی الشرق الاوسط»، گفت: این سازمان در تابستان امسال ضربه سختی را متحمل شد زمانی که دولت عراق از پرداخت پول به کارمندان خدمات‌رسانی مدنی را که قبلا در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می‌کردند از جمله شهر موصل را قطع کرد.

کد خبر 316152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha