همشهری آنلاین: نمایش روبات لئوناردو داوینچی در نمایشگاه بین‌المللی روبات توکیو توجه همگان را به توانایی‌های حرکتی و مکالمه‌ای این روبات جلب کرد.

براساس گزارش رويترز، نمايشگاه بين‌المللي روبات 2015 توكيو از روز دوم دسامبر در مركز بيگ‌سايت توكيو با حضور 446 شركت ژاپني و خارجي آغاز به كار كرد. تمركز بيشتر اين نمايشگاه روبات‌هاي امدادگري بود كه توسط سازمان توسعه فناوري‌هاي صنعتي و انرژي‌هاي نو ساخته شده بودند.

اين روبات‌ها كه در واكنش به زلزله سال 2011 توهوكو ساخته شده‌اند، در اين نمايشگاه توانايي‌هاي خود را در حركت روي سطوح ناهموار، خزيدن و حتي باز كردن درها نمايش دادند.

روبات

با اين همه تنها روبات‌هاي امدادگر در اين نمايشگاه جلب توجه نكردند و تمامي آنها نمادي از آينده بشر نبودند، برخي از روبات‌ها ظاهري بسيار قديمي و رنسانسي داشتند، مانند روبات لئوناردو داوينچي كه با تماشاچيان به زبان ژاپني به گفتگو مي‌پرداخت. اين روبات اندرويدي كنترل از راه دور توسط محققان دانشگاه اوساكا ساخته شده تا به كودكان درباره توانايي‌هاي فناوري روباتيك آموزش دهد.

نمايشگاه بين‌المللي روبات هردوسال يكبار برگزار شده و بزرگترين نمايشگاه روباتيك در جهان به شمار مي‌رود. اكثريت شركت‌كنندگان در اين نمايشگاه صنعت روباتيك را به نمايش مي‌گذارند، اگرچه سال به سال تعداد شركت‌هايي كه بر بخش ژزشكي يا امداد متمركز مي‌شوند،‌بيشتر از پيش مي‌شود.

کد خبر 316021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha