یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه در تلاشی برای بهبود بخشیدن به وجه خود شنبه 15 سپتامبر دستور گشایش در‌های کاخ الیزه و درهای دفتر خود در این کاخ، برای بازدید عموم را صادر کرد.

به نوشته ال موندو، سارکوزی که بسیار مشتاق است در ظاهر هم که شده از زمامداران قبلی ساکن کاخ الیزه فاصله بگیرد، خود بازدید کنندگانی را که از صبح برای ورود به کاخ ریاست جمهوری صف کشیده بودند، را در برابر درهای اصلی کاخ الیزه مورد استقبال قرار داد.

رییس جمهوری فرانسه بازدید کنندگان از الیزه را مورد استقبال قرار می‌دهد

او دربرابر درهای کاخ الیزه و به هنگام استقبال از مردم بازدید کننده خطاب به خبرنگاران گفت: کاخ الیزه متعلق به مردم است و طبیعی است که درهای آن باید به روی مردم باز باشد. مردم باید بدانند رییس دولت در چه مکانی کار می‌کند.

هرساله و در یکی از تعطیلات آخر هفته اوخر ماه سپتامبر مردم می‌توانند از ساختمان‌های بزرگ دولتی که غالبا بازدید عموم از آن‌ها مجاز نیست، دیدار کنند. کاخ ریاست جمهوری نیز از این قاعده مستثنی نبوده، اما تا کنون بازدید عموم از دفتر رییس جمهوری مجاز نبوده و اکنون و برای اولین بار نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه اجازه بازدید عموم از دفتر خود را صادر کرده است.

کاخ الیزه محل سکونت روءسای جمهوری فرانسه

سارکوزی و همسرش هنوز جهت اقامت در کاخ الیزه نقل مکان نکرده‌اند و وی و خانواده‌اش در نویی از شهرک‌های حومه پاریس و در جایی که سارکوزی زمانی شهردار آن بود اقامت دارند.

سارکوزی در این باره به لوموند گفت: هنوز تصمیم خاصی برای اقامت در کاخ الیزه نگرفته‌ام.

کد خبر 31564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز