همشهری آنلاین: آیت‌الله سبحانی مدرسه عالی فقه و اصول در قم را که هشت سال برای تاسیس آن زحمت کشیده بود، وقف کرد و وقف‌نامه آن را در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار داد.

به گزارش رسا، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان، گفت: گاهی خدمات اوقاف به صورت کوتاه در برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها منتشر می‌شود که اطلاعات لازم را به مخاطب نمی‌رساند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی خوب و گسترده سبب ایجاد انگیزه در مردم برای انجام وقف می‌شود و با اثر روحی که دارد سبب اقبال جامعه به سوی این کار خیر خواهد شد. بنده پس از هشت سال زحمت شبانه‌روزی برای تأسیس مدرسه عالی فقه و اصول در پردیسان که با هدف تربیت مجتهد صورت گرفته است آن را وقف کرده‌ام و وقف‌نامه آن را نیز در اختیار مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه قم قرار داده‌ام.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه در کشورهای عربی تمام امور دینی بر عهده وزارت اوقاف است، اظهار داشت: این مسأله در ایران این اینگونه نیست؛ سازمان اوقاف باید در مسأله اعزام مبلغ کوشا باشد.

وی ادامه داد: هنوز بسیاری از مناطق کشور وجود دارد که مبلغی در آن فعالیت نمی‌کند؛ از این رو سازمان اوقاف باید با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح مبلغانی را به سراسر کشور اعزام کند تا آنها معارف دین را به مردم آموزش دهند؛ مسأله اعزام مبلغ از کارهای مهم اوقاف است که باید پیگیری شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یک صدم فعالیت‌های وقفی امروز پیش از انقلاب صورت نمی‌گرفت، ابراز داشت: دعوت مردم به وقف در واقع دعوت آنها به صدقه جاریه است که برای انسان باقی می‌ماند. وقف یک پدیده اسلامی تنها نیست و در شرایع پیشین نیز بوده است.

وی با تاكيد بر اينكه در زمینه مسأله وقف باید فرهنگ‌سازی صورت گيرد، عنوان کرد: در غرب نیز مسأله وقف وجود دارد و درآمد برخی نهادها را برای برخی اصناف در نظر می‌گیرند، یکی از کارهای خوب سازمان اوقاف جمع‌آوری کتاب‌های شیعه و سنی درباره وقف است.

کد خبر 315233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha