همشهری آنلاین: انجمن دیابت سریلانکا با توجه به آمار منتشر شده درباره ابتلا دو میلیون سریلانکایی به بیماری دیابت و دو میلیون نفر که در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند به انجام تبلیغاتی در این زمینه پرداخته است.

تبلیغات خلاق به مناسبت روز جهانی دیابت

در این تبلیغات یک جمله کلیدی به چشم می‌خورد: آن‌ قدرها که فکر می‌کنید شیرین نیست.

دیابت بیماری است که به جهت اختلال در سوخت وساز(متابولیسم) بدن حاصل می‌شود که در آن یا انسولین به مقدار کافی در بدن وجود ندارد و یا انسولین موجود قادر نیست وظیفه خود را به درستی انجام دهد و درنتیجه به علت مقاومت در برابر آن قند خون بالا می‌رود.

بر این اساس به منظور آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان این پدیده روز افزون، بنیاد بین المللی دیابت (IDF) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 1991 روز 14 نوامبر را به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری کردند.

انجمن دیابت سریلانکا با توجه به آمار منتشر شده درباره ابتلا دو میلیون سریلانکایی به بیماری دیابت و دو میلیون نفر که در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند به انجام تبلیغاتی در این زمینه پرداخته است. در این تبلیغات یک جمله کلیدی به چشم می‌خورد: به شیرینی که فکر می‌کنید نیست.

به شیرینی که فکر می‌کنید نیست

ـ هر سال 2.5 میلیون نفر بیمار دیابتی به طور دائم دچار عارضه کوری می‌شوند. فدراسیون بین المللی دیابت (IDF)

به شیرینی که فکر می‌کنید نیست

ـ هر سال 50 درصد از افراد مبتلا به بیماری دیابت به دلیل بیماری قلبی و سکته مغزی جان خود را از دست می‌دهند. فدراسیون بین المللی دیابت (IDF)

به شیرینی که فکر می‌کنید نیست

ـ هر 30 ثانیه، یک پا به علت ابتلا به بیماری دیابت قطع می‌شود. فدراسیون بین المللی دیابت (IDF)

به شیرینی که فکر می‌کنید نیست

ـ توتون و تنباکو بسیار اعتیاد آور است. با استفاده از آن شما عاشق حس خوب و رضایتی می‌شوید که به شما می‌دهد. بنابراین طالب آن می‌شوید و در طول روز به آن نیاز دارید. این ماده بخش اساسی مغز شما را تحریک و به آرامی عروق خونی شما را تنگ می‌کند. در نتیجه عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی به همراه خواهد داشت. تقریبا در دنیا هر6 ثانیه جان یک نفر را می‌گیرد.

- قند بسیار اعتیاد آور است. با استفاده از آن شما عاشق حس خوب و رضایتی می‌شوید که به شما می‌دهد. بنابراین
طالب آن می‌شوید و در طول روز به آن نیاز دارید. این ماده بخش اساسی مغز شما را تحریک و به آرامی عروق خونی شما را تنگ می‌کند. در نتیجه عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی به همراه خواهد داشت. تقریبا در دنیا هر6 ثانیه جان یک نفر را می‌گیرد.

منبع: كاوشگران روابط عمومي

کد خبر 315051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha