همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان ملل در ژنو هشدار داد که حادثه سقوط جنگنده روسیه در مرز سوریه- ترکیه می تواند جنگ علیه تروریسم در سوریه را پیچیده کند.

هشدار سازمان ملل در مورد پیامدهای حادثه سقوط جنگنده روسیه

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد فوزی مدیر مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل مسقر در ژنو اعلام کرد که وی در جریان وقوع این حادثه قرار گرفته است. این مقام سازمان ملل هشدار داد که این حادثه ممکن است روند مقابله با تروریسم در سوریه را پیچیده کند.

فوزی تصریح کرد: کشورهایی که در جنگ علیه تروریسم مشارکت دارند باید از تمامی قوانین بین المللی تبعیت کنند و همه اقداماتشان در راستای حاکمیت قانون باشد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه تایید کرده بود که هواپیمای جنگنده سقوط کرده در منطقه مرزی سوریه با ترکیه در لاذقیه، متعلق به یگان هوایی این کشور بوده است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، این جنگنده در ارتفاع 6هزار متری و بدون تجاوز به حریم هوایی ترکیه در حال پرواز بوده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است: تصاویر ماهواره ای تایید می کند که جنگنده ساقط شده وارد حریم هوایی ترکیه نشده و از زمین مورد هدف قرار گرفته است.

براساس آخرین گزارش ها، جنگنده روسی با آتشباری پدافند هوایی نظامیان ترکیه ساقط شده و 2 خلبان آن توانستند با استفاده از صندلی و چتر نجات، سالم بمانند که یکی از آنان توسط شبه نظامیان ترکمن بازداشت شده است.

ارتش ترکیه می گوید به این هواپیما چندین بار هشدار داده شده که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده است، اما مسکو این ادعا را رد کرد.

نهاد ریاست جمهوری ترکیه قبلا اعلام کرده بود که جنگنده ای که ساعاتی پیش در مرز ترکیه با سوریه توسط جنگنده های اف 16 این کشور ساقط شده، جنگنده روسی از نوع سوخو- 24 بوده است.

جنگنده روسی در حالی ساقط می شود که قرار بود سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به ترکیه سفر کند. ترکیه کاردار روسیه را احضار کرده است.

کد خبر 315030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha