همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه هواپیمای روسیه در مرز سوریه و ترکیه وارد حریم هوایی ترکیه نشده بود، گفت: آنکارا با این کار از پشت به ما خنجر زد.

ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: ولادیمیر پوتین که در شهر سوچی میزبان پادشاه اردن بود، در کنفرانسی مطبوعاتی با وی به سرنگونی یک فروند جنگنده این کشور توسط جنگنده‌های ترکیه پرداخت و گفت: هواپیماهای ترکیه صبح سوم آدر ماه با استفاده از موشک‌های هوا به هوا یک فروند جنگنده‌ ما را سرنگون کردند.

پوتین گفت: ما به حملات علیه داعش و تروریسم می‌پردازیم؛ در جایی که تروریست‌ها حضور دارند و همه می‌دانند که در آن منطقه مقادیر زیادی نفت توسط داعش قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: تروریسم و داعش یک پدیده بین‌المللی است که علاوه بر روسیه جهان را نیز تهدید می‌کند و ما وظیفه خود می‌دانیم تا علیه این پدیده بجنگیم.

پوتین با انتقاد شدید از عملکرد دولت ترکیه گفت: آنکارا از پشت به ما خنجر زد. این اقدام آنها پیامد بسیار وخیمی بر روابط روسیه و ترکیه خواهد گذاشت. ما همواره به ترکیه نه تنها به عنوان یک همسایه بلکه به عنوان یک دوست نگاه می‌کردیم و ارتباط بسیار خوبی با آنها داشتیم اما این تغییر خواهد کرد.

رییس جمهور روسیه گفت: آنکارا به جای اینکه با ما تماس بگیرد بعد از این حادثه با شرکایش در ناتو تماس گرفت و از آنها کمک خواسته آیا ترکیه می‌خواهد ناتو در خدمت داعش حاضر شود؟

کد خبر 315008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha