همشهری آنلاین: کاخ کرملین ادعای آنکارا مبنی بر تجاوز هواپیمای جنگنده سوخو ۲۴ متعلق به نیروی هوا فضای این کشور به حریم هوایی ترکیه را رد و اعلام کرد که عملیات جست و جو برای آگاهی از سرنوشت دومین خلبان آغاز شده است.

sukhoi ۲۴

ايرنا نوشت: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه سه شنبه اعلام کرده است که جنگنده روسی بر فراز خاک سوریه هدف گرفته شده است در حالیکه به ترکیه تجاوز هوایی نکرده بود.

وی افزود: تصاویر ماهواره ای و اطلاعات ثبت شده پروازی نشان می دهد که هواپیما در حال پرواز بر فراز سوریه بوده است.
همزمان اعلام شد که بالگردهای روسیه در منطقه سقوط هواپیمای این کشور در مرز سوریه با ترکیه (لاذقیه)، در حال انجام عملیات جست وجو برای آگاهی از سرنوشت یکی از خلبانان هستند و بررسی‌های لازم هم برای تعیین وضعیت خلبان دیگر که گفته شده در اختیار شبه نظامیان مسلح ترکمن می‌باشد، آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه بلافاصله پس از این حادثه، اعلام کرد که این هواپیما متعلق به یگان هوایی عملیاتی این کشور در سوریه است.

وزارت دفاع روسیه ارتفاع پرواز این جنگنده روسی هنگام هدف قرار گرفتن را 6 هزار متر و بدون تجاوز به حریم هوایی ترکیه اعلام کرده بود.

روسیه از 57 روز پیش با درخواست سوریه عملیات بمباران مواضع تروریست ها در این کشور را اجرا می کند که تاکنون شش هزار هدف را نابود کرده است.

نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد جنگنده ای که ساعاتی پیش در مرز ترکیه با سوریه توسط جنگنده های اف 16 این کشور ساقط شده، جنگنده روسی از نوع سوخو 24 بوده است.

جنگنده روسی در حالی ساقط می شود که قرار است «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه برای شرکت در یک نشست اقتصادی به آنکارا سفر کند و با «فریدون سینیر اوغلو» همتای ترک خود دیدار کند.

پسکوف همچنین با اعلام اینکه هنوز اظهارنظر در باره این موضوع که ساقط شدن جنگنده روسی توسط ترکیه چه تاثیری بر روابط مسکو و آنکارا خواهد گذاشت، هنوز زود است؛ گفت: تاکنون تصمیمی برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت روسیه برای بررسی اقدام ترکیه گرفته نشده و این برنامه در دستور کار« ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری نیست.

ترکیه با عنوان اینکه جنگنده روسی چندین بار حریم هوایی این کشور را نقض کرده، آن را ساقط کرده است.

کد خبر 314994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha