همشهری آنلاین: درحالیکه مسئولان شرکت بازرگانی نسبت به مصرف ماده کشنده "جوهرقند" در پخت نان در برخی نانوایی‌ها اذعان کرده‌ و نسبت به آن هشدار داده‌اند، رییس اتحادیه نانوایان استفاده از این ماده و هر نوع ماده غیرقانونی را در پخت نان رد کرد.

Additive

به گزارش ایسنا، روز گذشته مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد که «گرچه جوش شیرین از نانوایی‌ها حذف شده اما افزودنی دیگری به نام "جوهر قند یا بلنک" در بعضی از نانوایی‌ها جایگزین شده است که با توجه به سمی و کشنده بودن این ماده، بهداشت باید در این زمینه حساس باشد» اما رییس اتحادیه نانوایان، این موضوع را رد و تاکید کرد: وزارت بهداشت در این زمینه نظارت می‌کند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد.

قاسم زراعتکار به خبرنگار ایسنا گفت: بازرسان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و بازرسان اتحادیه‌ها نظارت‌های لازم را بر فعالیت نانوایی‌ها انجام می‌دهند و چناچه آنها تخلفی مرتکب شوند به سرعت پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 72 هزار نانوایی سنتی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که 95 درصد نان مردم را تامین می‌کنند و در استان تهران نیز بیش از 9000 نانوایی فعال است و دارای مجوز هستند.

کد خبر 314811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha