جوان ۲۳ ساله با سوار شدن خودروهای شاسی بلند که کرایه کرده بود نقش مدیر یک شرکت معتبر لیزینگ خودرو را بازی می‌کرد اما همه این کارها برای اجرای نقشه کلاهبرداری میلیاردی از صدها متقاضی خرید خودروی اقساطی بود.

متهم

تحقيقات پليس در اين‌باره همزمان با تجمع اعتراضي مالباختگان اين شركت مقابل دفتر آن شد. مالباختگان به پليس گفتند مديران شركت «ياس خودرو مطمئن» با انتشار آگهي در روزنامه‌ها آنها را به بهانه فروش اقساطي خودرو فريب داده و دست به كلاهبرداري بزرگي زده‌اند.

تحقيقات پليس نشان داد مدير اين شركت جواني 23ساله به نام روح‌الله‌ است كه بعد از آنكه با وعده و وعيد درخصوص شرايط بسيار مناسب فروش خودرو صدها نفر را فريب داد از آنها كلاهبرداري كرده و فراري است. در تبليغات اين شركت ادعا شده بود كه انواع خودروهاي سواري ايراني و خارجي با شرايطي بسيار مناسب فروخته مي‌شود و خريداران بايد ابتدا نيمي از ارزش خودرو را به‌صورت نقد و پس از تحويل گرفتن خودرو بقيه بهاي آن را در اقساط 60ماهه پرداخت كنند.

با اين ترفند صدها نفر از متقاضيان خريد خودرو به دام افتاده و نيمي از بهاي خودروي مورد نظرشان را پرداخت كرده بودند اما بعد از چند روز كه براي تحويل گرفتن خودرو به دفتر شركت مراجعه كرده بودند با درهاي بسته روبه‌رو شده و فهميدند مدير آنجا فراري شده است.

اين در حالي بود كه بررسي‌هاي پليسي نشان مي‌داد با اينكه اين شركت ثبت شده اما فاقد مجوز رسمي براي فروش ليزينگي خودرو است. شاكيان گفتند كلاهبردار 23ساله در طول 3‌ماه فعاليت سوار بر خودروهاي لوكس و شاسي بلند به دفترش مي‌رفت اما تحقيقات نشان مي‌داد همه اين خودروها براي جلب توجه مشتريان و صحنه‌سازي‌ به‌صورت روزانه كرايه شده بودند.

هرچند كارآگاهان مخفيگاه متهم واقع در قلعه حسن خان را شناسايي كردند اما او از آنجا به مكان نامعلومي گريخته بود. با وجود اين تجسس‌ها براي يافتن وي ادامه يافت تا اينكه مأموران اداره چهاردهم پليس آگاهي به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد متهم به شهرهاي شمالي كشور گريخته و مدام مخفيگاهش را تغيير مي‌دهد. با وجود اين ردزني او در دستور كار قرار گرفت و سرانجام وي در رامسر دستگير شد و در همان تحقيقات اوليه به كلاهبرداري با ترفند فروش اقساطي خودرو اعتراف كرد.

سرهنگ محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ در اين‌باره گفت: مبلغ كلاهبرداري شده در اين پرونده ده‌ها ميليارد تومان برآورد مي‌شود و تاكنون صدها مالباخته از متهم شكايت كرده‌اند. با وجود اين از شهرونداني كه از شركت ياس خودرو مطمئن شكايت دارند دعوت مي‌شود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 314743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha