شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

درحالی‌که این روزها حملات تروریستی در گوشه و کنار جهان از فرانسه تا آفریقا به‌نام گروه‌های شبه‌نظامی که خود را اسلامی می‌خوانند، دستمایه سوءاستفاده اسلام ستیزانه برای غرب شده، بررسی سوابق عوامل این حملات نشان می‌دهد که این افراد اساسا نسبتی با دین و مذهب ندارند.

حوادث اروپا

اكثر آنها يا در كشورهاي غربي سابقه جرم و جنايت داشته‌اند يا اعتياد و مشكلات رواني. همچنين سوابق اين افراد نشان مي‌دهد كه سابقه اسلام آوردن آنها از چند‌ماه بيشتر نيست. جديدترين نمونه اين افراد، يكي از عوامل حملات پاريس است.همزمان با اينكه پليس و نيروهاي امنيتي در فرانسه و بلژيك به‌دنبال صلاح عبدالسلام يكي از عوامل حمله‌هاي تروريستي پاريس هستند، گفت‌وگوي همسر سابق ابراهيم عبدالسلام، برادر او كه در يكي از اين حمله‌ها كشته شد، زواياي شخصيتي و اعتقادي ابراهيم عبدالسلام را مشخص كرده است.

نعيمه همسر سابق ابراهيم عبدالسلام در گفت‌وگو با روزنامه ديلي ميل چاپ لندن گفته كه برخلاف تصوري كه در مورد ابراهيم وجود دارد، او هيچگاه يك فرد مذهبي نبوده، در تمام عمرش هيچگاه نماز نخوانده و به مسجد نرفته است. نعيمه كه 36سال دارد در مورد 2سال تجربه زندگي‌اش با ابراهيم عبدالسلام و شخصيت او صحبت كرده كه نشان مي‌دهد ابراهيم عبدالسلام نيز مانند بسياري از عوامل تروريستي ديگر در جهان، متاثر از اعتقاد راسخ به اسلام دست به چنين اقدامي نزده است.

ابراهيم عبدالسلام در يكي از حمله‌هاي تروريستي پاريس با انفجار جليقه انتحاري كشته شد. او قصد داشت به همراه 2عامل انتحاري ديگر همزمان با برگزاري بازي دوستانه تيم‌هاي ملي فوتبال فرانسه و آلمان به ورزشگاه ملي فرانسه در شمال پايتخت اين كشور حمله كند. ابراهيم عبدالسلام پيش از رسيدن به ورزشگاه، به اشتباه باعث عمل كردن مواد منفجره همراهش شد و جان خود را از دست داد. انفجار جليقه انفجاري عبدالسلام تلفات ديگري به‌دنبال نداشت اما 5عمليات همدستان او شب خونيني را براي مردم پاريس رقم زد كه طي آن 129نفر كشته و حدود 400نفر زخمي شدند.

به گفته نعيمه، او در سال2004 با ابراهيم عبدالسلام آشنا شد و 2سال بعد با هم ازدواج كردند. او مي‌گويد كه ابراهيم ديپلم الكترونيك داشت اما هيچ وقت به‌دنبال كار نرفت. نعيمه مي‌گويد: «كار مورد علاقه ابراهيم كشيدن حشيش و خوابيدن در خانه بود. او تمام مدت مشغول ديدن فيلم و گوش دادن به موسيقي عربي بود. ابراهيم 3 تا 4 بار در روز حشيش مي‌كشيد و ما تنها با استفاده از حقوق بيكاري هزار يورويي كه از دولت مي‌گرفت امرار معاش مي‌كرديم.» به گفته او، عبدالسلام نه‌تنها نماز نمي‌خوانده بلكه «حتي يك‌بار هم در تمام عمر خود به مسجد نرفته است.»

ابراهيم عبدالسلام نيز مانند بسياري از كساني كه طي سال‌هاي اخير دست به حمله‌هاي انتحاري و تروريستي در كشورهاي غربي زده‌اند، داراي سابقه مجرميت در كشورش بوده و در دوران نوجواني به زندان افتاده است. به گفته همسر سابق عبدالسلام، او در دوران نوجواني‌اش 2بار به‌دليل دزدي به زندان افتاده است؛

يك‌بار به‌مدت 3‌ماه و بار ديگر به‌مدت 6ماه. طبق گفته نعيمه، او پس از مدت‌ها براي دوره كوتاهي در كافه‌اي مشغول به‌كار شد كه بلافاصله به‌خاطر تبديل اين محل به «پاتوقي براي كشيدن حشيش» و به‌دليل شكايت ساكنان محل از كار اخراج شد. هفته گذشته در پي حمله‌هاي پاريس، نيروهاي امنيتي فرانسه كه مشغول عمليات تجسسي براي يافتن ديگر مظنونان بودند به هتل آپارتماني يورش بردند كه گفته مي‌شود 2 اتاق آن به‌مدت 2شب از سوي صلاح عبدالسلام اجاره شده بود.

در فيلم‌هايي كه از حمله پليس به اين هتل منتشر شد، چندين سرنگ در توالت يكي از اتاق‌ها ديده مي‌شد. طبق اعلام پليس فرانسه، آزمايش دي‌ان‌اي نشان داده كه 6نفر از عاملان حمله‌هاي پاريس شب قبل از حمله را در اين اتاق‌ها گذرانده بودند.

کد خبر 314603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha