همشهری آنلاین: در مسابقات ووشوی قهرمانی جهان در اندونزی و در بخش مبارزه، صدیقه دریایی، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، محسن محمدسیفی، امیر فضلی و حمیدرضا قلی‌پور صاحب مدال طلا شدند. تالوکاران نیز سه مدال نقره کسب کردند.

Iran Sanda Team

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ووشو، عصر روز چهارشنبه (27 آبان) و در روز پاياني سيزدهمين دوره مسابقات ووشوي قهرماني جهان که با حضور هزار ورزشکار از 82 کشور در شهر جاکارتاي اندونزي برگزار شد، صديقه دريايي به مدال طلاي وزن 60 کيلوگرم سانداي بانوان دست يافت.

دريايي پس از استراحت در دور نخست برابر حريفاني از پرو و ويتنام به برتري رسيده و فيناليست شده بود كه در ديدار پاياني برابر مريا مانالو از اندونزي که حمايت هواداران ميزبان را با خود داشت در دو راند به برتري دست يافت و طلايي شد.

شهربانو منصوريان هم در وزن 65 کيلوگرم سانداي بانوان پس از استراحت در دور نخست، برابر حريفاني از ويتنام و فرانسه به برتري رسيده و فيناليست شد و در فينال برابر هرگي باکاديدان از اندونزي در دو راند به برتري دست يافت و طلا گرفت.

مريم هاشمي نيز در وزن 70 کيلوگرم سانداي بانوان پس از استراحت در دور نخست، برابر حريفاني از قزاقستان و روماني به برتري رسيده و فيناليست شد كه در ديدار پاياني برابر ورونيکا کاتووا از جمهوري چک با ارائه مبارزه‌اي تحستين‌برانگيز در دو راند پيروز شد و به مدال ارزشمند طلا رسيد.

اما در بخش سانداي مردان محسن محمدسيفي در وزن 70 کيلوگرم ابتدا سانداکاراني از انگليس، ويتنام، اوکراين و اردن را شکست داده و فيناليست شد و در ديدار پاياني برابر علي اوه از ترکيه در دو راند متوالي چيره شد و گردن‌آويز طلا را براي ايران به ارمغان آورد.

امير فضلي در وزن 85 کيلوگرم پس از استراحت در دور نخست، برابر نمايندگان روسيه و انگليس پيروز شده و به فينال رسيد و در ديدار پاياني برابر ميترو باتوک از اوکراين با ارائه نمايشي مقتدرانه در دو راند پيروز شد و به مدال طلا دست يافت.

و در وزن 90 کيلوگرم حميدرضا قلي‌پور پس از استراحت در دور نخست، برابر حريفاني از جمهوري چک و سوئد به برتري رسيده و فيناليست شد كه در فينال برابر ايليا ويرچينا از بلاروس در دو راند به برتري دست يافت و طلايي شد.

براي تيم ايران، فرشاد عربي، زهرا کياني و تيم دوئلين مردان متشکل از محسن احمدي، نويد مکوندي و ابراهيم فتحي 3 مدال نقره در تالو به ارمغان آوردند.

در پايان مسابقات جهاني، چين با 7 مدال طلا و 1 نقره در ساندا قهرمان شد و فيليپين با 2 طلا و 1 برنز به عنوان سومي رسيد.

در مجموع دو بخش ساندا و تالوي مردان و زنان، تيم ملي ايران با کسب 6 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز به عنوان سومي رسيد.

چين با 14 مدال طلا و 1 نقره همچون تمامي ادوار بر سکوي قهرماني تکيه زد و اندونزي با 7 طلا، 3 نقره و 6 برنز دوم شد.از جمع مدال‌هاي طلاي تيم اندونزي، 6 طلا در بخش تالو به دست آمد.

کد خبر 314529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha