مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

طرح «امکان‌سنجی استفاده بهینه از کوره‌پزخانه‌های تهران» توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران انجام شده تا زندگی به کوره‌پزخانه‌های تهران بازگردد.

به گفته حميد قرباني، مدير مطالعات و برنامه‌ريزي امور مناطق مركز مطالعات، كوره‌پزخانه‌ها در گذشته زمينه‌هاي شغلي را در شهر فراهم مي‌كردند كه با‌گذار به وضعيت جديد، شاهد خالي شدن اين اماكن از نيروي انساني هستيم و اينها به‌دليل جداافتادگي تبديل به فضاهايي ناامن براي تجمع افراد طرد شده اجتماعي مي‌شوند.

وي افزود: در يافته‌هاي اين مطالعه يكي از مطالبات جدي ساكنين محل، ساماندهي كوره پزخانه‌هاست و در اين زمينه بيش از هرجاي ديگري از شهرداري انتظار ساماندهي كوره‌پزخانه‌ها را دارند. درعين‌حال ساكنين اين محدوده داراي نيازهايي هستند كه پاسخ به آنها مي‌تواند باعث تقويت سرمايه اجتماعي و اعتماد عمومي در منطقه شود؛ همچنين مالكين كوره‌ها در چارچوب شرايط تعريف‌شده و شفاف آمادگي خود را براي همكاري با شهرداري اعلام كرده‌اند و ظرفيت‌هاي مشاركتي مردم در چارچوب شوراياران و اهالي محل براي همكاري مناسب است.

با توجه به نتايج حاصل از طرح امكان‌سنجي، راهبردها در ۶ محور اجتماعي، اقتصادي، زيست‌محيطي، كالبدي، ترافيكي و زيرساختي ارائه شده است. بنابراين در بسياري از موارد راهبردها جنبه عيني و عملي داشته و اجراي آنها مي‌تواند به مديريت شهري كمك رساند. ازجمله پيشنهادهايي كه مجري طرح فوق با توجه به اهميت منطقه ۱۹ به‌عنوان دروازه بين‌المللي پايتخت ارائه داده است احداث شهرك فرهنگي و اقتصادي تحت‌عنوان «بازارهاي اقتصاد بومي» و احداث پارك صنعتي، نمايشگاه دائمي مصالح ساختماني، نمايشگاه گل و گياه، مجتمع‌هاي مسكوني و ساخت مجتمع‌هاي فرهنگي- ورزشي با مشاركت سرمايه‌گذاراني اعم از خيرين كشور و اداره اوقاف و امور خيريه است.

کد خبر 314489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha