همشهری آنلاین: زن انتحاری پاریس در حالی ادعا می‌کرد که اندیشه جهادی دارد و نقاب می‌پوشید، که به گفته برادرش او حتی یکبار هم قرآن کریم را باز نکرد.

به گزارش ايکنا به نقل از الجزیره آنلاین، «حسنا بولحسن» زن مراکشی‌الاصل مقیم فرانسه در یورش صبح چهارشنبه پلیس فرانسه به آپارتمانی در منطقه «سن دونی» در حومه شمالی پاریس، خود را منفجر کرد.

او به هنگام یورش پلیس به واحد آپارتمانی‌اش، ابتدا وارد خیابان شد و سپس خود را به وسیله جلیقه انفجاری‌اش منفجر کرد.

برادر این زن انتحاری که خواست نامش ذکر نشود، در این باره گفت: «خواهرم از حدود شش ماه پیش ادعا می‌کرد که اندیشه جهادی دارد و نقاب (پوشیه) می‌پوشید، این در حالی است که وی هرگز برای بررسی و تحقیق درباره تعالیم دین اسلام تلاش نکرد و حتی یک روز هم قرآن را باز نکرد».

«حسنا بولحسن»، نخستین زن انتحاری در اروپاست که خود را منفجر کرد و کشته شد. وی ۲۶ ساله و متولد فرانسه از پدر و مادر مراکشی بود.

  • زن انتحاری در پاریس که بود؟

درگیری‌ها و محاصره آپارتمانی در حومه شمالی پاریس توسط پلیس و واحدهای ویژه ارتش فرانسه در بامداد چهارشنبه، ۷ ساعت طول کشید. در این عملیات ۲ نفر کشته و ۷ نفر دیگر بازداشت و چند پلیس هم زخمی شدند.

در ابتدا شایعه‌هایی منتشر شد که این زن همسر «عبدالحمید اباعود»، عضو داعش و مغز متفکر حملات پاریس است، اما اطلاعات بعدی این موضوع را رد کرد. براساس اطلاعات فعلی او دختر خاله ابوعود است.

شهر پاریس در جمعه شب گذشته شاهد چند حمله مسلحانه و انفجار انتحاری بود که در نتیجه آن ۱۲۹ نفر کشته شدند.

کد خبر 314454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha