همشهری آنلاین: موضوع حضور یک زن انتحارکننده در بین افرادی که در پاریس دست به انفجار و تیراندازی زدند مباحث زیادی را در میان رسانه‌ها و تحلیلگران فرانسوی به راه انداخته است.

paris

به گزارش يورونيوز بر اساس اطلاعاتی که در روزنامه‌های بلژیکی منتشر شده، این زن جوان که ملیت فرانسوی دارد و اهل منطقۀ گروتسوالد در نزدیکی مرز آلمان است، مدتی نیز در پاریس زندگی می‌کرده و بارها از علاقه خود برای پیوستن به داعش سخن گفته بوده است.

اخبار از نسبت فامیلی این زن با عبدالحمید اباعود (معروف به ابوعمر) متولد بروكسل و مغز متفکر حملات پاریس حکایت می‌کنند. هر چند مقامات فرانسه هنوز قطعیت این اخبار را تایید نکرده‌اند اما رسانه‌های بلژیکی می‌گویند این زن ۲۶ ساله، حسنا ایت بولاحسن نام دارد و دختر عمه یا دختر خالۀ مغز متفکر حملات پاریس است.

در همين حال گفته می‌شود عبدالحمید اباعود که تا پیش از گمان می‌شد در سوریه به سر می‌برد، در آپارتمان مورد حمله قرار گرفته در سن سنت دونی حضور داشته است.

پلیس فرانسه روز چهارشنبه و ساعاتی پس از این حمله اعلام کرد این عضو داعش در میان دستگیر شدگان نیست. در این حمله هفت نفر از افراد مسلح دستگیر و دو نفر از جمله یک زن نیز کشته شده اند. پلیس می گوید در حال تحقیقات برای شناسایی مرد کشته شده در این آپارتمان است تا از هویت وی اطمینان حاصل کند.

  • جزئيات بيشتر درباره مغز متفكر عمليات

عبدالحمید اباعود اهل منطقۀ مونته بک در اتریش است، در سال ۲۰۱۳ به سوریه رفته و به داعش پیوسته است. بنا به اخبار اعلام شده، داعش وی را مامور برنامه ریزی و انجام حملات مسلحانه در کشورهای فرانسه، اسپانیا و ایتالیا کرده است.

هدف حملات صبح روز چهارشنبه در محله سنت دونی پاریس احتمال یافتن عبدالحمید اباعود بلژیکی بوده که ۲۸ ساله است. او در سال ۱۹۸۷ در محله مولن بک بروکسل بدنیا آمد و خانواده‌اش اصالتا مراکشی هستند.

عبدالحمید اباعود مظنون اصلی حملات جمعه شب پاریس است که به کشته شدن ۱۲۹ نفر و زخمی شدن ۳۵۲ نفر انجامید.

کد خبر 314391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha