همشهری آنلاین: الزامی شدن گذراندن درس انسان‌شناسی اسلامی برای دانشجویان رشته‌های علوم انسانی، اعلام ضوابط جدید پذیرش دانشجویان ایرانی در مالزی، صدور احکام رییسان و سرپرستان ۹ دانشگاه از سوی وزیر علوم و ... از اهم اخبار آموزش عالی در ۲۴ ساعت گذشته است.

  • الزام دانشجویان علوم انسانی به گذراندن درس انسان‌شناسی اسلامی

مهر: دكتر غلامعلي حداد عادل، رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی از الزام تمام دانشجویان رشته‌های علوم انسانی به گذراندن درس «انسان‌شناسی اسلامی» خبر داد و گفت: از میان کتاب‌هایی که در این زمینه موجود است، ۱۵ عنوان کتاب انتخاب و برای بررسی مطالب به یکی از فضلای حوزه علمیه قم ارائه و سپس نظرات این استاد به کارگروه‌های ۱۵ گانه منعکس شده تا آنان نیز نظرات خود را ارائه دهند.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی افزود: با توجه به اینکه تألیف کتاب در این زمینه مستلزم صرف وقت زیاد است، تصمیم گرفته‌ایم تا با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و تعدادی از فضلاي حوزه و دانشگاه، یکی از این ۱۵ کتاب برای تدریس انتخاب شود تا پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدریس آن با عنوان انسان‌شناسی اسلامی برای همه رشته‌های علوم انسانی الزامی شود.

  • ضوابط جدید پذیرش دانشجویان ایرانی در مالزی

ايسنا: رایزنی علمی ایران در شرق آسیا با صدور اطلاعیه‌ای ضوابط جدید پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های مالزی را تشریح کرد. رایزنی علمی ایران در شرق مالزی عنوان کرد با عنایت به بخشنامه مصوب وزارت علوم مالزی و نیز ابلاغیه سازمان خدمات جهانی آموزش عالی مالزی (EMGS) به تمامی دانشگاه‌های مالزی، مقرر شده است:

1- کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مالزی که مایل به جذب دانشجوی ایرانی هستند، باید نزد رایزنی علمی ایران در شرق آسیا تشکیل پرونده دهند.

2- کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مالزی باید قبل از پذیرش دانشجویان ایرانی از رایزنی علمی ایران در شرق آسیا، استعلام بگیرند.

  • نظر معاون رئیس‌جمهور درباره رشد علمی کشور

تسنيم: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: شاید شتاب رشد علمي که قبلاً بوده در حال حاضر وجود نداشته باشد و یا ممکن است از سرعت این شتاب کم شده باشد که به‌نظر من کاملاً طبیعی است. زمانی شما کوه‌پیمایی می‌کنید و زمانی هست که صخره‌نوردی می‌کنید، البته رقابت‌ها در جهان خیلی شدید است.

  • دستور روحانی برای پیگیری تذکر رهبر انقلاب درباره اردوهای دانشجویی

ایرنا: محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبات جلسه اخير این شورا، از دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری تذکر مقام معظم رهبري درباره اردوهای مختلط دانشجویی خبر داد و گفت: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جمهوری مأموریت دادند گزارش مستندی از مواردی که اتفاق افتاده آماده و تذکر رهبر معظم انقلاب پیگیری شود تا حتماً جلوی این موارد گرفته شود.

  • وزیر علوم احکام رییسان و سرپرستان 9 دانشگاه را صادر کرد

ایرنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، در احکام جداگانه‌ای روسای دانشگاه‌های پیام‌نور، رازی کرمانشاه، محقق اردبیلی، مراغه، سلمان فارسی کازرون، شهید چمران اهواز و کوثر (ویژه خواهران) را منصوب کرد.

براساس این احکام، علی اصغر رستمی ابوسعیدی به ریاست دانشگاه پیام‌نور، محمد ابراهیم اعلمی آل آقا به ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه، گودرز صادقی هشچین به ریاست دانشگاه محقق اردبیلی، فرهاد براتی به ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون، غلامحسین خواجه به ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز، محمد علی لطف الهی یقین به ریاست دانشگاه مراغه و محمد علی رباط جزی به ریاست دانشگاه کوثر منصوب شدند.

دكتر محمد فرهادي همچنين با صدور حکمی دکتر محمدعلي طاهر استاد گروه شيمي تجزيه دانشگاه شهيد باهنر كرمان را به سمت سرپرست دانشگاه شهيد باهنر كرمان و دکتر سید خلاق میرنیا دانشیار گروه آبخیزداری و رئیس موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران را به سمت سرپرست دانشگاه مازندران منصوب کرد.

کد خبر 314362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha