گروه شهری: ممیزی املاک شهر تهران از اواخر پاییز به‌صورت میدانی و همزمان در مناطق 22‌گانه شهرداری تهران آغاز می‌شود.

مدیر کل اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در این‌باره گفت: بر اساس قانون هر 5 سال یک‌بار شهرداری می‌تواند ممیزی املاک را در سطح شهر انجام دهد که در این راستا مامورین شهرداری از حدود 3 ماه آینده با مراجعه به محل‌های مسکونی، ‌تجاری، اداری و غیره نسبت به شناسایی و ثبت دقیق اطلاعات مربوط به املاک، معابر و سایر المان‌های شهری موجود در پایتخت اقدام خواهند کرد.

سید مناف‌هاشمی‌افزود: پیش بینی می‌شود ممیزی املاک تهران از زمان شروع تا پایان کار حدود یک سال به طول بیانجامد.

وی هدف از انجام این کار را، ‌به روز شدن بانک اطلاعات املاک اداره کل تشخیص و وصول درآمد‌، سازمان فناوری شهرداری و فراهم شدن زمینه برای برنامه ریزی دقیق‌تر در سطح شهر اعلام کرد و گفت: داشتن اطلاعات و آمار جدید و دقیق می‌تواند به مسئولان در برنامه ریزی اعم از شهرسازی، ‌حمل‌ونقل و سایر مسایل کمک کند.

مدیر کل اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستادهایی مستقل درهر منطقه تجهیز و راه اندازی شده است که با محوریت اداره کل تشخیص و وصول درآمد و همکاری معاونت شهرسازی و سازمان فناوری شهرداری در حال فراهم ساختن بسترهای مورد نیاز از جمله بلوک بندی مناطق مربوط به ممیزی هستند.

هاشمی‌با اشاره به اینکه پس از اتمام بلوک بندی مربوطه،‌ ممیزی املاک تهران تا 3 ماه آینده به صورت میدانی در کلیه مناطق شروع خواهد شد گفت: ممیزی این مرحله بر خلاف مراحل گذشته کاملا مکانیزه صورت می‌گیرد و مامورین بازدید شهرداری با دستگاه‌های جدید که از دقت بسیار بالایی برخوردار است، املاک شهر تهران را ممیزی و اطلاعات مربوطه را ثبت و پالایش خواهند کرد.

کد خبر 31431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار