همشهری آنلاین: انتشار قسمت دوم گزارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) ممکن است حاوی توصیه‌هایی مبنی بر تعلیق اتحادیه بین‌المللی دو و میدانی (یاف) از بازی‌های المپیک باشد.

Doping

به گزارش رویترز، هر تصمیمی در مورد تعلیق یاف از بازی‌ها باید توسط کمیته بین‌المللی المپیک اتخاذ شد.

انتشار گزارش اولیه وادا که شواهدی دال بر دوپینگ دولتی در روسیه را فاش کرد، منجر به تعلیق موقت روسیه از تمام رقابت‌ها شد و رسوایی دوپینگ بزرگی را برای یاف به وجود آورد.

ریچارد مکلارن، عضو کمیسیون مستقل وادا تعلیق موقت نهاد حاکم بر دو و میدانی جهان را رد نکرد.

مکلارن در پاسخ به سوالی در مورد احتمال تعلیق یاف از بازی‌های المپیک ریو در گفت و گو با رادیو ای بی سی استرالیا اظهار داشت: ممکن است توصیه‌هایی در قسمت دوم گزارش وادا وجود داشته باشد.

وی گفت: ما ناچار بودیم که برخی اطلاعات مربوط به یاف را منتشر نکنیم، چرا که امکان دارد افشای این اطلاعات تحقیقات کیفری پلیس فرانسه را به مخاطره بیندازد.

وی گفت: به علت حساسیت تحقیقات کیفری، ما یافته‌های خود را در مورد یاف فاش نکرده‌ایم، اما در بخش بعدی گزارش این کار را انجام می‌دهیم.

یاف در واکنش به اظهارات مکلارن اعلام کرد؛ تمرکز این نهاد بر پیروی فدراسیون دو و میدانی روسیه برای بازگشت مجدد آنها به رقابت‌های بین‌المللی است.

یاف در بیانیه‌ای اعلام کرد: وظیفه ما تمرکز بر انجام اقداماتی برای پیروی فدراسیون روسیه از یاف و وادا به منظور بازگشت مجدد آنها به رقابت‌های بین‌المللی است.

این بیانیه می‌افزاید: ما به همکاری با وادا که با کمک آنها گذرنامه بیولوژیکی ورزشکاران را تهیه کردیم، ادامه می‌دهیم. ما برنامه اصلاحات را در یاف آغاز کرده‌ایم.

مقامات فرانسوی در حال تحقیق در مورد لامین دیاک، رئیس سابق یاف هستند. دیاک 82 ساله که سنگالی است، به دریافت بیش از یک میلیون یورو رشوه در سال 2011 برای مخفی نگه داشتن دوپینگ مثبت ورزشکاران روس متهم شده است.

کد خبر 314302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha