همشهری آنلاین: موسسه سازمان‌های ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد که دوو میدانی‌کاران روسیه باید از شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو محروم شوند تا پیام محکمی علیه دوپینگ ارسال شود.

wada

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی و به نقل از رویترز، این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: فدراسیون دو و میدانی روسیه و ورزشکاران این کشور باید از المپیک ریو محروم شوند. فساد در دو و میدانی روسیه مستحق کمتر از این مجازات نیست.

این موسسه که 53 عضو در جهان دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد فدراسیون روسیه ثابت نکرده است که قادر به اعزام یک تیم پاک به بازی‌های المپیک است. یک پیام بازدارنده قوی باید فرستاده شود که فدراسیون‌های ملی در صورت تضعیف عمدی اقدامات ضد دوپینگ، نمی‌توانند در رقابت‌های مهم شرکت کنند.

اتحادیه بین‌المللی دو ومیدانی "IAAF" فدراسیون روسیه را تعلیق کرد. گزارش کمیسیون مستقل سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، "WADA" ادعاهایی را در مورد دوپینگ گسترده و دولتی علیه روسیه مطرح کرده است.

روسیه نقشه راه سه ماهه‌ای برای پاک‌سازی فعالیت‌های خود اعلام کرده است. کمیته ملی المپیک روسیه نیز هدایت تلاش‌ها برای تضمین حضور ورزشکاران درستکار در المپیک ریو را به عهده می‌گیرد.

روسیه روز یکشنبه اعلام کرد از نهاد حاکم بر دو و میدانی می‌خواهد برای دور زدن این محرومیت، اجازه حضور ورزشکاران این کشور را تحت پرچم المپیک فراهم کند، اما کمیته بین‌المللی المپیک بلافاصله این پیشنهاد را رد کرد.

موسسه سازمان‌های ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد، اقدامات فدراسیون روسیه که بی‌احترامی عمدی به قوانین ورزش است، وجهه تمام دو و میدانی‌کاران روسیه را تخریب کرده است.

در بیانیه این نهاده آمده است: نتایج تحقیق کمیسیون مستقل وادا یک تراژدی برای ورزش و ورزشکاران پاک است. این امر لزوم انجام فعالیت‌های ضد دوپینگ، مستقل از سازمان‌های ورزشی و بدون دخالت دولت را تایید می‌کند.

کد خبر 314542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha