شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

در شرایطی که جهان در بهت و حیرت اقدام‌های تروریستی پاریس است و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری پایتخت فرانسه به حالت تعلیق درآمده، ابتکار یک ناشر در شهر کوچک گرنوبل در جنوب‌شرقی این کشور با استقبال مردم دوستدار ادبیات و عموم شهروندان مواجه شده است.

داستان کوتاه

به گزارش همشهري، علاقه‌مندان داستان به‌ويژه داستان‌هاي كوتاه‌، مدتي است به جاي دريافت اسنك و نوشيدني از دستگاه‌هاي خودكار كنار خيابان، مي‌توانند داستان كوتاه دريافت كنند و در مسير رسيدن به خانه يا محل كار آن را بخوانند. شركت انتشاراتي شورت اديشن در تازه‌ترين ابتكار خود 8دستگاه عرضه داستان كوتاه در گوشه و كنار گرنوبل قرار داده و مخاطبان مي‌توانند با فشار دادن يك دكمه، داستان‌هاي رايگان يك، 3و 5دقيقه‌اي دريافت كنند.

در فاصله 2هفته از آغاز به‌كار اين دستگاه‌ها، بيش از 10هزار داستان كوتاه چاپ شده و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است. شركت عرضه‌كننده قصد دارد تعداد دستگاه‌هاي عرضه داستان كوتاه را به‌تدريج در گرنوبل افزايش دهد ضمن اينكه تا امروز سفارش‌هايي از گوشه و كنار جهان از جمله آمريكا، استراليا، كانادا، روسيه، يونان، ايتاليا، اسپانيا، شيلي و تايوان هم دريافت كرده است.

شورت اديشن اميدوار است عرضه رايگان داستان‌هاي كوتاه‌، وقت مرده شهروندان را در مترو و اتوبوس به بهترين شكل پر كند و مردم از خواندن آنها لذت ببرند. داستان‌ها از ميان بيش از 60هزار داستان موجود روي سايت شورت اديشن گزينش شده و 142هزار عضو فعال سايت با آراي خود 600داستان برتر را براي قرار دادن در دستگاه‌ها انتخاب كرده‌اند. كاربران نمي‌توانند در انتخاب نوع داستان از كمدي گرفته تا عاشقانه و فانتزي دخالت كنند اما در انتخاب كوتاه يا بلند بودن آن آزادند و اين به زيباتر شدن ماجرا كمك مي‌كند.

کد خبر 313761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha