فیلمساز بیــن‌المللی سینمای ایران جزو پرکارترین چهره‌های ایــن روزهاست؛ بــرای اکران «محمد‌رسول‌الله(ص)» در سینماهای ترکیه رایزنی می‌کند، در قدیمی‌ترین جشنواره ایران تقدیر می‌شود و برای تدریس بخش‌هایی از فیلمنامه «بچه‌های آسمان» به یکی از مدارس خاطره‌انگیز تهران می‌رود.

مجیدی

به گزارش همشهري، مجيد مجيدي كه تا چند روز ديگر براي گرفتن جايزه ويژه جشنواره كمرايميج بايد به شهر بيدگوشچ لهستان برود، پيش از ترك ايران آخرين مراحل نمايش جهاني فيلم تحسين‌شده خود را پيگيري مي‌كند. بر اين اساس، محمد‌رسول‌الله(ص) در نخستين اكران گسترده بين‌المللي به تركيه مي‌رود و در بيش از 400سينماي اين كشور به نمايش عمومي درمي‌آيد. قرار است اكران فيلم همزمان با سالروز ميلاد پيامبر بزرگوار اسلام(ص) در 430سينماي تركيه آغاز شود.

مراسم افتتاحيه چهل‌و‌پنجمين جشنواره فيلم رشد كه قديمي‌ترين رويداد سينمايي ايران است، شامگاه جمعه در يكي از قديمي‌ترين مدارس ايران و تهران يعني دارالفنون برگزار شد و مجيدي مهمان ويژه آن بود. او پس از آنكه در اين مراسم مورد تقدير قرار گرفت، گفت: من نخستين جايزه سينمايي خود را سال 66 براي ساختن فيلم كوتاه و 16ميلي‌متري «روز امتحان» از همين جشنواره رشد گرفتم و همين انگيزه‌اي براي ساختن فيلم‌هاي ديگر شد.

فيلمساز نامزد اسكار از مسئولان آموزش و پرورش خواست دانش‌آموزان را به شهرك سينمايي محمد‌رسول‌الله(ص) ببرند تا آنها از نزديك با گوشه‌هايي از تاريخ اسلام آشنا شوند. مجيدي صبح روز گذشته هم به مدرسه نظام مافي تهران رفت و با حضور در يكي از كلاس‌هاي درس، بخش‌هايي از فيلمنامه فيلم نامزد اسكار بچه‌هاي آسمان را براي دانش‌آموزان خواند و از نقش معلم خود در پيشرفت در عرصه فيلمسازي براي آنها گفت.

خالق «رنگ خدا» كه خود سال‌ها پيش در همين محله درس خوانده بود، سر كلاس ادبيات دوم دبيرستان نشست تا درس بچه‌هاي آسمان را همراه با آنها بخواند. او بعد به پرسش‌هاي بچه‌ها پاسخ داد و درباره بچه‌هاي آسمان گفت: من اين فيلم را از آنچه تجربه كرده بودم ساختم. امروز بايد بهتر نگاه كنيم و به تجربه‌هايي كه در روزهاي زندگي خود به‌دست مي‌آوريم بيشتر دقت داشته باشيم؛ چراكه همين تجربه‌ها مي‌تواند بهترين دارايي شما باشد.

مجيدي با آرزوي موفقيت براي دانش‌آموزان از كلاس درس به اتاق دبيران رفت و در پاسخ به اظهار لطف آنها گفت: اين من هستم كه بايد از شما تشكر كنم. براي من غنيمت است كه توانسته‌ام در مدرسه دوران تحصيلم حضور پيدا كنم. من از دانش‌آموزاني بودم كه خيلي درسم در رياضي و اينها خوب نبود اما معلمي داشتم به نام آقاي مدني كه دبير انشا و ادبيات ما بود، او متوجه شده بود من در نوشتن بسيار تبحر دارم و با تشويق‌هايش به من هويت داد.

کد خبر 313760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha